آفتاب

پیروزی ایران مقابل سوریه در ضربات پنالتی



تیم ملی ایران و سوریه به تساوی یک بر یک در پایان وقت‌های قانونی رسیدند اما ایران موفق شد در ضربات پنالتی شاگردان هکتور کوپر را شکست دهد.

تیم‌های ملی ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ امشب (چهارشنبه) در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با مصاف هم رفتند.

دقایق حساس:

دقیقه 9: سردار آزمون روی پاس علیرضا جهانبخش در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه او توسط دروازه‌بان مهار شد اما بعد از این صحنه کمک داور به نشانه آفساید پرچم زد.

دقیقه 24: اولین موقعیت جدی ایران روی حرکت سریع بازیکنان ایران و ضربه از راه دور قایدی اتفاق افتاد و توپ با واکنش گلر سوریه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 27: روی ارسال کرنر و بازگشت توپ پشت محوطه جریمه شوت سنگین احسان حاج‌صفی به شکل عجیبی گل نشد.

دقیقه 29: پاس در عمق قایدی به طارمی رسید و مهدی با خیال اینکه سردار در کنار او حضور دارد موقعیت تک به تک را به بغل پاس داد و فرصت طلایی از دست رفت.

دقیقه 32: پاس در عمق چیپ و تماشایی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ایهم اوسو با دست مهاجم ایران را شارژ کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 39: شوت راه دور تماشایی ابراهیم حصار از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 43: شوت طارمی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان احمد مدنیه جای گرفت.

دقیقه 44: اشتباه بازیکنان سوریه نزدیک بود ایران را به گل دوم برساند که سردار آزمون پس از تصاحب توپ و پیش‌روی تا محوطه جریمه شانس گلزنی به‌دست آورد ولی به یک‌باره تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد تا مدافعان سوری توپ را دفع کنند.

دقیقه 45: ضربه سر بازیکن سوریه در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 50: مهدی قایدی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و پس از چند سر توپ، نتوانست از بازیکنان مقابلش رد شود و توپ را از دست داد.

دقیقه 52: روی پاس خوب جهانبخش، سردار آزمون مقابل دروازه صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه اول او را گلر سوریه برگشت داد و شوت دوم آزمون نیز توسط مدافع سوری از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه 53: ارسال کرنر رامین رضاییان با ضربه سر آزمون همراه شد که عبدالرحمن ویس توپ را با سر از روی خط دروازه برگشت داد. بازیکنان تیم ملی در این صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 57: روی یک پاس در عمق دیدنی از جهانبخش، توپ به طارمی رسید که ضربه او در حالت تک به تک را احمد مدینه سنگربان سوریه مهار کرد.

دقیقه 59: پابلو صباغ یک دقیقه پس از ورود به زمین با فرار عالی از بین مدافعان ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت و پاس در عمق را به بهترین شکل تبدیل به موقعیت جدی کرد که در فرصت تک به تک پس از تکل و خطای کف پای بیرانوند روی مچ پا، سرنگون شد تا داور پس از بازبینی صحنه در وی‌ای‌آر، آفساید کمک داور دوم را رد کرده و خطای پنالتی بیرانوند را بگیرد.

دقیقه 67: شوت محکم و راه دور عزت اللهی به شکل خطرناکی از بالای دروازه سوریه رد شد.

دقیقه 69: شوت زمینی جهانبخش از پشت محوطه جریمه در دستان گلر سوریه قرار گرفت.

دقیقه 76: پاس در عمق تماشایی سردار آزمون می‌توانست ایران را به گل دوم برساند که توپ به دست مهدی طارمی خورد تا داور اعلام خطای هند کند.

دقیقه 79: شوت زمینی و فنی سردار آزمون قدرت لازم را نداشت و در دستان گلر سوریه جای گرفت.

دقیقه 80: علی قلی‌زاده با حرکت تکنیکی و چشم‌نواز تا محوطه جریمه سوریه پیش رفت و پس از یک-دو با مهدی طارمی در موقعیت عالی قرار گرفت که ضربه پای چپ او را احمد مدنیه با سوپر واکنش دفع کرد.
دقیقه 81: مهدی طارمی به‌خاطر تمارض در محوطه جریمه سوریه روی پاس در عمق سردار آزمون کارت زرد گرفت.

دقیقه 1+90: علاءالدین دالی که پس از حضور تعویضی در زمین درخشان کار کرده بود، در این لحظه با فرار سریع از سمت چپ زمین استارت زد و سعی داشت به سمت محوطه جریمه ایران برود که مهدی طارمی با بی احتیاطی روی او خطا کرد تا 10 دقیقه پس از کارت زرد اول بخاطر تمارض، اخطار دوم را بگیرد و اخراج شود.

دقیقه 6+90 ارسال توپ از سمت راست زمین با اشتباه بیرانوند و رها شدن توپ از دست او خطرساز شد ولی سه شوت پیاپی بازیکنان سوریه تبدیل به گل نشد و برخورد توپ به سعید عزت‌اللهی کاری کرد تا دروازه ایران نجات پیدا کند و خطر برطرف شود.

دقیقه 92: شوت روی پای علاءالدین دالی به شکل خطرناکی از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 107: پرتاب بلند اوت از حاج صفی و ضربه پشت سر به سمت دروازه سوریه را نزدیک بود انصاری فرد تبدیل به گل کند که احمد مدنیه توپ را جمع کرد.

دقیقه 114: شوت عجیب محمد محبی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه سوریه رد شد.

ضربات پنالتی:

ایران 1 - سوریه 0 : کریم انصاری‌فرد زننده اولین ضربه پنالتی ایران بود که شوت او دور از دستان احمد مدنیه به سمت راست این گلر تبدیل به گل شد.

ایران 1 - سوریه 1 : پابلو صباغ با پای چپ توپ را به مرکز دروازه زد و دروازه بیرانوند که سمت راست شیرجه رفته بود را باز کرد.

ایران 2 - سوریه 1 : رامین رضاییان برای زدن دومین ضربه پنالتی پشت توپ رفت؛ ضربه او پس از یک دورخیز برخلاف جهت احمد مدنیه که سمت چپ شیرجه رفته بود، تبدیل به گل شد.

ایران 2 - سوریه 1 : فهد الیوسف، بازیکن تعویضی سوریه پنالتی خود را زمینی زد که بیرانوند با شیرجه به سمت راست آن را مهار کرد.

ایران 3 - سوریه 1 : امید ابراهیمی با ضربه استثنایی به کنج دروازه سوریه و دور از دستان احمد مدنیه توپ را تبدیل به گل کرد.

ایران 3 - سوریه 2 : در حالی که بیرانوند سمت چپ خود شیرجه رفته بود، ایهم اوسو موفق به گلزنی شد.

ایران 4 - سوریه 2 : مهدی ترابی با شوت به سمت راست دروازه بان که سمت مخالف را شیرجه رفته بود، گلزنی کرد.

ایران 4 - سوریه 3 : علاءالدین دالی با شوت استثنایی به طاق دروازه موفق به گلزنی شد.

ایران 5 - سوریه 3 : آخرین پنالتی را احسان حاج‌صفی با پای چپ و خلاف جهت گلر سوریه به کنج دروازه زد و ایران را به مرحله بعد رساند.




وبگردی