آفتاب

اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد



سرمربی موقت پرسپولیس که با جدایی یحیی گل‌محمدی، هدایت تیم را برعهده گرفته‌ بود، امروز با تصمیم هیات مدیره و مدیرعامل به عنوان سرمربی تیم تا پایان رقابت‌های فصل جاری فوتبال ایران، منصوب شد.

اوسمار لوس ویه‌را که پیش از این به عنوان مربی، در کادر فنی حضور داشت با تصمیم هیات مدیره و مدیرعامل و با در نظر گرفتن جمیع شرایط، به عنوان سرمربی سرخپوشان ایران، منصوب شد.

باشگاه پرسپولیس با انتشار این خبر اعلام کرد: این مربی برزیلی در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ و در جریان بررسی‌های باشگاه و سرمربی وقت تیم در جهت تقویت کادر فنی به عنوان مربی به جمع سرخپوشان اضافه شد و سال گذشته در موفقیت تیم برای کسب سه گانه قهرمانی، سهیم بود.

اوسمار لوس ویه‌را، ۴۸ ساله، دستیاری را در تیم‌های کورینتیانس، فلامینگو و اینترناسیونال تجربه کرد و همین سوابق باعث شد انتخاب باشگاه برای اضافه شدن به کادر فنی در تابستان سال گذشته باشد.

باشگاه پرسپولیس در این زمینه اطلاعیه‌ای هم به این شرح صادر کرد:

اعضای هیات مدیره و مدیر عامل پرسپولیس در تمام این مدت شاهد و شنونده نظرات و دیدگاه‌های هواداران، اعضای تیم و کارشناسان بودند و تصمیم گرفتند با توجه به جمیع شرایط، بهترین انتخاب را داشته باشند.

در ابتدا تلاش برای بازگرداندن آقای گل‌محمدی به جایی نرسید و چاره‌ای جز انتخاب سرمربی جدید به عنوان جانشین نداشتیم.

از همان ابتدا درخواست هواداران کسی نبود جز برانکو. از این رو تلاش زیادی برای بازگرداندن آقای ایوانکوویچ صورت گرفت و تا همین امروز نیز ادامه داشت.

باشگاه پرسپولیس سه بار به شکل رسمی با ایشان مذاکره کرد. حتی وقتی در آخرین مصاحبه ایشان، حس شد روزنه امیدی برای هواداران ایجاد شده است، یک بار دیگر برای مذاکره رسمی اقدام کرد اما پاسخ آقای برانکو همچنان منفی بود. همچنین بارها از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفت که مساله اصلی برای عدم حضور در فوتبال ایران، مسایل و دغدغه‌های شخصی و خانوادگی است.

ناگفته پیداست که در این مدت مذاکرات متعددی با مربیان مختلف انجام شد. برخی از آنها که رزومه قابل قبولی داشتند به خاطر مشکلاتی، پیشنهاد باشگاه را نپذیرفتند. برخی دیگر نیز که با باشگاه به توافق رسیدند مورد توجه هواداران نبودند و هجمه‌های زیادی علیه ایشان صورت گرفت و طبعا شروع به کار ایشان را با توجه به ایجاد ذهنیت برای هواداران دچار چالش می‌کرد.

این در حالی بود که در تمام مدت با توجه به زمان موجود تا شروع نیم فصل دوم، تجارب کاری اوسمار لوس ویه‌را و آشنایی او با شرایط تیم و بازیکنان و چم و خم رقابت‌ها و حریفان، وی یکی از گزینه‌هایی بود که مد نظر قرار داشت.

بر همین اساس و در نهایت هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با توجه به جمیع جهات از جمله کارنامه درخشان اوسمار که طی یک سال و نیم اخیر در پرسپولیس رقم زدند، برای از دست نرفتن زمان تصمیم گرفت اوسمار را به عنوان سرمربی انتخاب کند.

امید می‌رود با حمایت همه جانبه هواداران از این مربی که طی یک سال و نیم اخیر به تمام شرایط فنی و روحی حاکم بر پرسپولیس آگاهی پیدا کرد، ارتباط بسیار خوبی نیز با بازیکنان برقرار کرده و در کسب دو قهرمانی و سه جام فصل گذشته نقش داشته است، نتایج مطابق خواسته میلیون‌ها هوادار باشگاه بزرگ پرسپولیس رقم بخورد. /ایسنا




وبگردی