آفتاب

رهبر انقلاب: حضور در انتخابات صرفا تکلیف نیست حق مردم است



رهبر معظم انقلاب مساله مردم را یک اصل اسلامی دانستند و تاکید کردند: حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست حق مردم است.

ایرنا: رهبر معظم انقلاب صبح امروز - سه شنبه ۲۶ دی ماه - در دیدار نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور در حسینیه امام خمینی (ره) اظهار داشتند: رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست. مساله مردم یک اصل اسلامی است.

شایسته‌ترین عمل در ماه رجب استغفار است

حضرت آیت الله خامنه ای بیان داشتند: حقاً و انصافاً ماه رجب ماه مبارکی است. رحمت الهی در سرتاسر این ماه در اختیار آحاد مردمی است که دلهایشان متذکر به یاد پروردگار باشد.

ایشان تصریح کردند: شایسته‌ترین عملی که انسان در این ماه انجام می دهد استغفار است. واقعاً همه‌ ما احتیاج داریم به اینکه استغفار کنیم. به خدای متعال پناه ببریم.

رهبر انقلاب افزودند: مغفرت الهی بزرگترین نعمتی است که در دنیا و آخرت خدای متعال به یک انسان عنایت می کند. حتی اولیاء الهی، حتی پیغمبر خدا از مغفرت الهی بی‌نیاز نیستند. لِیَغْفِرَ لَکَ اللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِکَ وَمَا تَأَخَّرَ.

حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: این مغفرت به خاطر آن است که احدی نمی تواند حق اطاعت و عبادت پروردگار به جای بیاورد. هیچ کس نیست که بتواند حق عبادت پروردگار را، حق بندگی را، آن طور که شایسته‌ اوست به جا بیاورد. هر چه مجاهدت هم بکند نمی تواند. احتیاج داریم به استغفار. همه‌مان باید استغفار کنیم.

دلسوز بودن و محبت ورزیدن به مردم یکی از بایدهای امامت جمعه است

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان دلسوز مردم بودن و محبت ورزیدن به مردم را یکی از بایدهای امامت جمعه دانستند و گفتند: مردم ما مردمی خوب و مومن هستند حتی آنها که برخی ظواهر شرعی را مراعات نمی‌کنند.

رهبر انقلاب در ادامه تاکید کردند: حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست حق مردم است.

حضرت آیت الله خامنه ای یادآورشدند: یکی از بایدهای امامت جمعه نیازسنجی و مخاطب‌شناسی است. شناخت سوالات ذهنی جوانان از طریق معاشرت با مردم و جوانان امکان پذیر است.




وبگردی