آفتاب

آشنایی با متهمان دادگاه منافقین / مهدی ابریشمچی؛ متهم ردیف چهارم



ایسنا نوشت: مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) و کادر مرکزی این سازمان است.

مهدی ابریشمچی فرزند موسی اسلامی، متولد تهران و متهم ردیف چهارم پرونده است.‌

 ابریشمچی با شماره شناسنامه ۲۸۱۵۵  در سال 1348 توسط محسن نجات حسینی جذب سازمان منافقین شده است.

خواهران و برادران نامبرده به نام‌های جواد کاظم حسین، سعید محمود، فرزاد رحمت سرور صدیقه و شیرزاد همگی از منافقین بوده اند.

او در سال ۱۳۵۴ توسط ساواک دستگیر و به هفت سال زندان محکوم می‌شود که در نهایت نیز با پیروزی انقلاب از زندان آزاد می‌شود.

او سال ۵۸ به دستور تشکیلات با مریم قجر عضدانلو (رجوی) ازدواج کرده که حاصل آن دختری به نام نرگس است و در نهایت مشارالیه در اواخر سال ۱۳۶۳، باز هم به صورت تشکیلاتی از مریم رجوی جدا شده و متارکه می کند.

ابریشمچی مسئول بخش امنیت و عملیات مهندسی سازمان است، عملیات مهندسی اقدامی در جهت ربودن و شکنجه مردم بوده است. در این عملیات افراد بی‌گناه ربایش شده و در خانه‌های تیمی منافقین شکنجه و مثله و سپس در مناطق متروک دفن می‌شدند.

نامبرده در سال ۱۳۵۷ نفر پنجم سازمان و عضو کمیته‌ی مرکزی بوده که اقدام به طراحی و راه اندازی بخش‌های مختلف سازمان می کند.

همچنین  در سال ۱۳۵۹، مسئول جنبش به اصطلاح ملی منافقین بخش امنیت و عملیات مهندسی بوده است. در ضمن نامبرده در حال حاضر از عناصر کادر مرکزی سازمان و مسئول کمیسیون به اصطلاح صلح شورای ملی مقاومت است.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از عضو شورای رهبری سازمان، مسئول پشتیبانی تیم‌های تظاهرات مسلحانه در سال ۱۳۶۰، معاونت در ربایش هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ به منظور فراری دادن مسعود رجوی، ابوالحسن بنی صدر و عامل انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی از طریق طراحی و برنامه ریزی عملیات ربایش هواپیمای موصوف در تاریخ ۱۳۶۰/۰۵/۰۵ ، عضو مرکزیت و هیئت اجرایی سازمان در سال ۱۳۶۱، مسئول روابط خارجی سازمان در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۴ ، مسئول پشتیبانی کل ستاد فرماندهی ستاد مرکزی و ستاد اطلاعات در سال ۱۳۶۵، فرمانده‌ حفاظت قرارگاه‌ها و معاون ستاد قرارگاه نیرویی عملیات‌های چلچراغ آفتاب و فروغ جاویدان، مسئول طرح انقلاب ایدئولوژیک، مسئول زندان برخورد و شکنجه‌ی اعضای مسئله دار در سال ۱۳۷۳، مسئول برگزاری نشست‌های غسل در سال ۱۳۸۰.

نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۲۵/۶-A است.




وبگردی