آفتاب

موسسه فرهنگی اکو با همکاری سفارت تاجیکستان در تهران برگزار کرد:

نمایشگاه عکس "تاجیکستان: روایت عشق به زندگی، انسان و کوهستان"



نمایشگاه عکس "تاجیکستان: روایت عشق به زندگی، انسان و کوهستان" عصر روز چهارشنبه 27 بهمن ماه 1400 با حضور رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، سفیر تاجیکستان در تهران، سفیر ونزوئلا در تهران و نمایندگانی از سفارتخانه های قزاقستان، ازبکستان و مراکز دیپلماتیک مقیم تهران افتتاح شد.

در این مراسم سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو یکی از اهداف مهم مؤسسه فرهنگی اکو را به هم نزدیک کردن مردمان منطقه اکو عنوان کرد و در این زمینه برگزار کردن نمایشگاه های فرهنگی بسیار ضروری و ارزشمند دانست.
رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در ادامه افزود، زیبایی و هنر را دو پدیده به هم پیوسته هستند و رسالت هنر در این است که در دل انسان ها روحیه مهر و محبت و دوست داشتن زندگی را بپروراند.
دکتر نظام الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران ضمن تشکر از مودت و همکاری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در برگزاری نمایشگاه های فرهنگی این کشور به پیشرفت های سه دهه گذشته کشور تاجیکستان در زمینه توسعه گردشگری و جذب توریست پرداخت و خاطرنشان کرد دستآوردهای این کشور در این زمینه باعث شده توجه گردشگران زیادی به این کشور جلب شود.
سفیر تاجیکستان صابر طاهرزاده را هنرمندی ذره بین دانست که توانسته بهترین لحظه های زندگی مردم تاجیکستان و جذاب ترین مناظر طبیعی این کشور را به تصویر بکشد. وی در ادامه اظهار داشت هر یک از آثار این هنرمند به مثابه یک کتاب یا فیلم درباره زندگی مردم، آداب و رسوم، سنن و زیبایی های طبیعت تاجیکستان است.
دکتر مترجم زاده، رئیس دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، دیگر سخنران این مراسم بود. وی در سخنان خویش هنرمند تاجیکستانی را بسیار علاقه مند به فرهنگ، مردم، جوانان و کوهستان دانست و افزود در آثار این هنرمند عشقی که در میان مردم این کشور ساری و جاری است قابل دریافت می باشد. وی همچنین افزود تحصیلات این هنرمند در زمینه عکاسی و فیلم سازی و تجارب فراوان درساخت مستند باعث رشد اکو توریسم و معرفی کشور تاجیکستان به جهانیان می شود.
رئیس دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر، تاجیکستان را کشوری اصیل دانست و افزود اصیل بودن در دنیای کنونی قابل ستایش و قدردانی است.
نمایشگاه عکس "تاجیکستان: روایت عشق به زندگی، انسان و کوهستان" به مدت دو روز در گالری مؤسسه فرهنگی اکو در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد داشت.
موسسه فرهنگی اکو، یک نهاد بین‌المللی است که با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی و ادبی میان کشورهای عضو با دیگر کشورها تأسیس‌شده است.

علیرضا نیاکان


گالری تصاویر


وبگردی