آفتاب
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:

تصویب اساسنامه دانشگاه استاد فرشچیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

تصویب اساسنامه دانشگاه استاد فرشچیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اساسنامه دانشگاه استاد فرشچیان استثنایی در عرصه‌های آموزش عالی است که همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد،   محمدرضا مخبر دزفولی در مراسم افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان گفت: حدود ۸ سال پیش به همراه دکتر ایمانی خدمت استاد فرشچیان رسیدیم و ایشان با بیان اینکه از همه مسئولینی که قرار بوده برای تاسیس این دانشگاه کاری انجام دهند ناامید شده است، نامه‌نگاری‌های وزرا در دولت‌های مختلف را که انجام داده بودند به ما نشان دادند. استاد گله‌مند بودند که با تمام پیگیری‌های انجام شده این دانشگاه به ثمر ننشست.

وی افزود: اساسنامه دانشگاه استاد فرشچیان استثنایی در عرصه‌های دیگر آموزش عالی بوده که همه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کردیم و قرار بر این بود که صفر تا ۱۰۰ این دانشگاه هنر با استاد فرشچیان باشد که طبق ضوابط آموزش عالی با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و نظام آموزش عالی این موضوع را تاب نمی‌آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه استاد فرشچیان از مفاخر تمدنی ما است، بیان کرد: این دانشگاه با محوریت ایشان یا همان تربیت استاد شاگردی است.

مخبر دزفولی تاکید کرد: اصل این دانشگاه شاگردپروری است. لزوم این سبک عشق، علاقه، ذوق، علم و معنویت است و این دانشگاه با این نگاه شروع به کار می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت این بود که این موضوع را به دیگران بقبولانیم. بیشتر از یک سال و نیم از مطرح شدن این موضوع با دکتر ولایتی نمی‌گذرد و اکنون خوشحالیم که به نتیجه رسیده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای رسیدن به این نتیجه با دستگاه و نهادهای مختلفی صحبت کردیم که وارد میدان شوند اما به محض مطرح شدن این موضوع با دکتر ولایتی، با همان علاقه، جدیت و درایت تمدنی که در وی سراغ داریم قبول کردند. این دانشگاه نقطه عطف هنر اسلامی برای تاریخ است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه اکنون خیمه این دانشگاه ساخته شده است عمود این خیمه استاد فرشچیان است و در این خیمه قرار است هنرهای اسلامی و هنرهایی که در معرض فراموشی است با همت و هدایت استاد فرشچیان، دانشگاه آزاد اسلامی و حتی میراث فرهنگی شکل بگیرد و فرهنگستان هنر هم عقبه این کار را بر عهده بگیرد.

وی گفت: امیدوارم نام این دانشگاه نه تنها در تاریخ ایران و تاریخ بشریت کنونی بلکه برای آیندگان نیز مستدام باشد.

کد N1990916

وبگردی