آفتاب

برگزاری نشست‌های"بررسی مسائل اجتماعی ـ اقتصادی ایران" در دانشگاه خوارزمی

برگزاری نشست‌های"بررسی مسائل اجتماعی ـ اقتصادی ایران" در دانشگاه خوارزمی

مدیر اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری جهاد دانشگاهی البرز از برگزاری سلسله نشست‌های «بررسی مسائل اجتماعی ـ اقتصادی ایران» در دانشگاه خوارزمی خبر داد.

به گزارش ایسنا، جمشید ندافی با بیان اینکه سلسله نشست‌های بررسی مسائل اجتماعی و اقتصادی ایران به همت اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز برگزار می‌شود؛ گفت : در این نشست‌ها به مسائل انسان در جامعه امروز ایران پرداخته می‌شود و موضوع محوری آن تحلیل چالش‌های زندگی انسان مدرن ایرانی در محیط اجتماعی است.

وی با اشاره به اهداف این نشست‌ها خاطر نشان کرد: انسان مدرن ایرانی، فرصت‌ها و هزینه‌ها را به هر سمتی سوق می‌دهد تا زندگی بهتری داشته باشد ولی به موفقیت کامل دست نمی یابد؛ بنابراین، هدف، آگاهی بخشی و راهنمایی دانشجویان برای پیدا کردن راه‌ها و مسیرهایی برای زندگی موفق است تا رضایت نسبی را بتوانند به دست آورند.

ندافی اظهار کرد: این سلسله نشست در هشت جلسه و با تحلیل پنج موضوع اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: «آنچه با پول نمی‌توان خرید» موضوع نخست این نشست‌ها است که کالایی شدن جامعه را مورد تحلیل قرار می‌دهد؛ «رنج اجتماعی انسان مدرن» نیز دومین موضوع است که مشکلاتی که جامعه مدرن برای انسان ایجاد کرده و می‌کند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مسئول افزود: «اخلاق مدنی» که رفتار انسان در جامعه را مورد کندو کاو قرار می‌دهد؛ «عدم وجود فهم مشترک بین نسل‌ها» که به مطالعه شکاف بین نسل‌ها می‌پردازد و در نهایت، «سرمایه اجتماعی در ایران» که اعتماد اجتماعی و داشته‌ مردم به عنوان یک ملت را مورد توجه قرار می‌دهد؛ موضوعات سوم تا پنج این سلسله نشست هستند.

ندافی در ادامه گفت: این نشست‌ها با تبیین و مدیریت علمی دکتر حمزه نوذری و با همکاری دکتر صلاح الدین قادری، دکتر رضا صفری شالی و دکتر علیرضا کریمی اعضای هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی ارائه خواهد شد.

وی در پایان توضیح داد: مباحث به صورت هفتگی در روزهای دوشنبه ساعت ۱۲:۱۵ برگزار می‌شود که از ۲۳ مهرماه به مدت هشت هفته، در سالن اجتماعات فرهنگ دانشگاه خوارزمی واقع در حصارک کرج اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
کد N1976376

وبگردی