آفتاب
امام جمعه مشهد:

دیوانه نشان دادن ترامپ برای امتیازگیری است

دیوانه نشان دادن ترامپ برای امتیازگیری است

مشهد-امام جمعه مشهد گفت: دیوانه نشان دادن ترامپ در پاره کردن برجام برای امتیاز گیری از ایران است و تفاوتی بین آمریکا و اروپا در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بازی که اروپا و آمریکا برای اعلام خروج ترامپ از برجام به راه انداخته اند نباید موجب ترس ما شود. 

وی افزود: بین آمریکا و اروپا هیچ تفاوتی وجود ندارد و آنها با نقش آفرینی متفاوت به دنبال امتیاز گیری از ایران بر روی موضوع قدرت دفاعی و موشک ها هستند. 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اروپایی ها با راه انداختن جنگ روانی به دنبال این هستند تا ترامپ را فردی دیوانه جلوه داده و در ازای جلوگیری از خروج وی از برجام از ایران امتیاز بگیرند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در این وظیفه آمریکایی ها نشان دادن خوی گرگ صفتی و اربده کشی است و اروپایی ها نیز همانند موریانه می خواهند به کشور نفوذ کرده و بنیان های ما را از بین ببرند. 

وی گفت: باعث تاسف است که در سفر مسئول اتحادیه اروپا به ایران عده ای با وی عکس یادگاری بگیرند و حال آنکه او حاضر نشود تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض برجام عنوان کند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهارکرد: وقتی انگلیس و فرانسه اعلام می کنند ما پایبند به برجام هستیم و مسئولان ما از آنها تشکر می کنند باید بدانیم آنها به دنبال امتیاز گیری از ایران هستند. 

علم الهدی تاکید کرد: هیچ لزومی ندارد که ما از خروج آمریکا از برجام نگران باشیم زیرا در حوزه قدرت نظامی حرف اول را در منطقه می زنیم و در حوزه اقتصادی نیز ۸۰ میلیون جمعیت و ثروت های خدادادی و استعداد های برتر داریم که می توانیم مشکلات را حل کنیم. 

وی تصریح کرد: قدرت ما تا آنجایی است که سپاه پاسداران اعلام کرده در صورت اعلام این نیرو به عنوان نیروی تروریستی، آمریکایی ها باید حداقل ۳ هزار کیلومتر از ایران فاصله بگیرند و با این تهدید آنها حتی جرات نکردند از خود واکنش نشان دهند. 

امام جمعه مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته به صورت مداوم بر توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند اما متاسفانه نه مردم و نه مسئولان به این موضوع توجه نکردند و کالای خارجی خریدند و جلوی واردات نیز گرفته نشد. 

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۰ تا کنون بارها رهبر معظم انقلاب اعلام کردند در صورت مذاکره با آمریکا و حصول توافق بهانه های آنها تمامی نخواهد داشت زیرا به دنبال دست کشیدن ما از اسلام هستند. 

وی افزود: حالا به خوبی همه متوجه سخنان رهبری شدند و باید تاکید کنیم آمریکا ببر مقوایی بیش نیست و نباید از او هراسی داشته باشیم.

کد N1778304

وبگردی