آفتاب

پیش بینی 40 میلیارد ریال برای استعدادیابی ورزشی/ توسعه ورزش همگانی فارغ از نگاه جنسیتی

پیش بینی 40 میلیارد ریال برای استعدادیابی ورزشی/ توسعه ورزش همگانی فارغ از نگاه جنسیتی

مشهد- ایرنا- معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: برای توسعه استعدادیابی در حوزه ورزش همگانی در سال جاری نزدیک به 40 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

غلامرضا شعبانی بهار، جمعه در حاشیه آیین رونمایی از دوچرخه های پیست ثامن الائمه مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در توسعه ورزش همگانی برنامه هایی را که در سال های قبل برنامه ریزی شده را دنبال خواهیم کرد و در کنار آن به توسعه ورزش روستایی توجه بیشتری می شود.
وی به راه اندازی 600 خانه ورزش روستایی در سراسر کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این خانه های ورزش روستایی با همکاری ادارات کل ورز ش و جوانان استان ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص توسعه ورزش همگانی در اقصی نقاط کشور راه اندازی می شود.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در خصوص توسعه ورزش همگانی در شهرهای مختلف ارتباط مناسبی با مدیران شهری شکل گرفته که قطعا در آینده می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
شعبانی بهار، با بیان اینکه توسعه ورزش محلات از دیگر رویکردهایی است که در حوزه توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان دنبال می شود، تصریح کرد: دیروز هشتمین جشنواره ورزش محلات در شهر راه اندازی شد و جمعیت کثیری از نوجوانان به عنوان آینده سازان ورزش کشور در آن حضور داشتند.
وی تصریح کرد: مسابقات ورزشی به صورت محله ای در سراسر کشور برگزار می شود تا مشارکت مردم در ورزش همگانی افزایش یابد.
شعبانی بهار به هماهنگی های انجام شده با وزارت آموزش و پرورش در خصوص توسعه ورزش همگانی نیز اشاره کرد و گفت: همکاری نزدیکی با وزارت آموزش و پرورش برای توسعه ورزش دانش آموزی شکل گرفته که در آینده می تواند در ابعاد مختلف سلامتی، ورزشی و قهرمانی اثربخش باشد.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: جشنواره همگانی استعدادیابی با همکاری معاونت قهرمانی این وزارتخانه در سال جاری با تمرکز بر روی رشته هایی که در المپیک حضور دارند، در سطح کشور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: مرحله نخست ورزش کارمندان نیز در هفته دولت و مرحله نهایی آن با رویکرد توسعه ورزش همگانی در دهه فجر امسال برگزار می شود.
معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان به نقش بانوان در توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: در توسعه ورزش همگانی به هیچ عنوان نگاه جنسیتی دنبال نمی شود و بانوان نیز به صورت جدی باید مشارکت داشته باشند.
شعبانی بهار تصریح کرد: در شرایط فعلی پیاده روی خانوادگی سرآمد ورزش های همگانی در خصوص حضور فعال بانوان محسوب می شود.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
کد N1732613

وبگردی