آفتاب

ورود وزیر علوم به گرجستان/ همکاری های علمی و آموزشی گسترش می یابد

ورود وزیر علوم به گرجستان/ همکاری های علمی و آموزشی گسترش می یابد

مسکو - ایرنا - محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در صدر یک هیات و با دستور کار افزایش روابط علمی، آموزشی و دانشگاهی با گرجستان وارد تفلیس پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه شنبه با حضور تاماز مارسا کیشوویلی معاون وزارت آموزش علوم گرجستان و سیدجواد قوام شهیدی سفیر ایران در فرودگاه تفلیس مورد استقبال قرار گرفت.
فرهادی در جریان این سفر دو روزه با الکساندر جه جه لاوا معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان دیدار و در باره سطح کنونی همکاری ها و راههای گسترش آن با توجه برنامه ریزی های دو کشور برای توسعه فراگیر مناسبات مذاکره خواهد کرد.
بازدید از چند مراکز دانشگاهی، پژوهشی و پزشکی و مذاکره با مدیران بخش های مختلف مرتبط نیز از دیگر برنامه های سفر فرهادی به تفلیس است.
گُرجِستان به پایتختی تفلیس در منطقهٔ قفقاز و اوراسیا در کناره دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب‌شرق هم با جمهوری آذربایجان هم‌مرز است.
کشور گرجستان یکی از 15 جمهوری استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 دارای موقعیت ویژه جغرافیایی و جایگاه مناسب علمی=تحقیقاتی است که روابطی خوب با اتحادیه اروپا و فرصت های فراوان در حوزه های مختلف دارد.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا
کد N1726867

وبگردی