آفتاب

نگرانی مسئولان کویت از حملات گسترده سایبری به تاسیسات حساس این کشور

نگرانی مسئولان کویت از حملات گسترده سایبری به تاسیسات حساس این کشور

تهران - ایرنا - همزمان با حملات گسترده سایبری در سطح بین المللی ، سازمان ارتباطات کویت نسبت به وقوع این حملات که تاسیسات حساس و استراتژیک این کشور را هدف قرار می دهد ، هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، سالم الاذینه رییس سازمان ارتباطات کویت طی اظهاراتی از تمامی نهادها و دستگاه های دولتی این کشور خواسته است که تدابیر لازم را در بخش سایبری و مقابله با این حملات اتخاذ نمایند.
وی هشدار داده است که حملات سایبری بانک ها و شرکتهای حساس و مهم کویت را مورد هدف قرار می دهد.
عامل این حملات ویروسی به نام Petya می باشد که سامانه الکترونیکی و رایانه ای شرکت ها را هدف قرار می دهد.
تازه ترین حملات سایبری روز سه شنبه از اوکراین و روسیه شروع شد و با گسترش به غرب اروپا و سراسر مناطق همجوار اقیانوس اطلس، سیستم های رایانه ای دولتی و شرکتی در سراسر جهان را هدف قرار داد.
برخی شرکت های چندملیتی دیگر همچون شرکت بزرگ آمریکایی 'مرک' ، غول نفتی روسیه موسوم به 'رزنفت' ، شرکت بزرگ تبلیغاتی 'دبلیو پی پی' انگلیس و شرکت فرانسوی 'سنت گوبین' نیز هدف حمله این بدافزار قرار گرفته اند.
در سطح بین المللی نیز یوروپل هشدار داده است که این حملات باعث آلودگی هایی در سراسر جهان شده است و روند آلوده سازی همچنان ادامه دارد.
هرچند مدیر یوروپل اشاره ای به شمار دقیق قربانیان این حمله نکرده، یوروپل قبلا با راه اندازی یک شبکه هماهنگ کننده، سرعت این حمله را به طور فعالانه ای تحت نظر قرار داده است.
بدافزار پتیا که در اوکراین نیز ظاهر شد، اطلاعات رایانه ها را ضبط می کند و از کاربران برای پس دادن آن باج می خواهد.
پلیس اروپا از قربانیان این بدافزار خواست بابت بازپس گیری اطلاعات خود پولی پرداخت نکنند، اما به پلیس گزارش دهند و اینترنت متصل به رایانه های آلوده را قطع کنند.
شرکت کشتیرانی مائرسک دانمارک نیز اعلام کرد که برخی سیستم های رایانه ای اش را پس از اخلال در عملکرد پایانه های این شرکت براثر این حمله سایبری از کار انداخته است.
76 پایانه کانتینری شرکت مائرسک تحت تاثیر این حمله قرار گرفته است، به طوری که پرسنل این پایانه ها به طور دستی سیستم ها را کنترل کرده اند.
شبک**خاورم*320**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی
کد N1724100

وبگردی