آفتاب

روحانی دیشب چه گفت؟/ دفاع روحانی از دستاوردهای دولت

روحانی دیشب چه گفت؟/ دفاع روحانی از دستاوردهای دولت

روحانی دیشب چه گفت؟| شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع اساتید دانشگاه و پزشکان حاضر شد و در ضیافت افطاری با نخبگان علمی جامعه سخن گفت. روحانی در این دیدار از دستاوردهای دولت دفاع کرد.

روحانی دیشب چه گفت؟| شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع اساتید دانشگاه و پزشکان حاضر شد و در ضیافت افطاری با نخبگان علمی جامعه سخن گفت. روحانی در این دیدار از دستاوردهای دولت دفاع کرد.

 حسن روحانی،‌ رییس جمهور در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه و پزشکان گفت:قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، جنازه مسلمان را برای مخارج و هزینه های او نگه می داشتند و وقتی کسی وارد بیمارستان می شد، باید همه لوازم و تجهیزات لازم را از بیرون بیمارستان تهیه می کرد؛ آیا این در شرایطی که ما بیشترین درآمد نفتی را داشتیم، مایه ذلت نبود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسن روحانی در ضیافت افطار با اساتید دانشگاه و پزشکان گفت:  دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری کشور هر روز می توانند یک فخر برای کشور بیافرینند. روزگاری نه چندان دور در ایران، مردم نه برای بیماری های پیچیده، که برای درمان بیماری های معمولی به کشورهای خارجی می رفتند و این مایه افتخار است که امروز غیرایرانی ها و ایرانی های خارج از کشور، حتی از اروپا و دیگر مناطق برای درمان به ایران می آیند.

روحانی گفت: از سوی دیگر در نظام درمان کشور تحول بزرگی رخ داده است. قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، جنازه مسلمان را به گروگان می گرفتند و یک نفر که در بیمارستان فوت می کرد اجازه نمی دادند که جسد وی خارج شود و در سردخانه نگه می داشتند تا خانواده وی از همسایه، اقوام، محله و افرادی که منت می گذارند، پول قرض می گرفتند تا به بیمارستانها پرداخت کنند و جسد بیمار را تحویل بگیرند.

او گفت: وقتی کسی وارد بیمارستان می شد، باید همه لوازم و تجهیزات لازم را از بیرون بیمارستان تهیه می کرد؛ آیا این در شرایطی که ما بیشترین درآمد نفتی را داشتیم، مایه ذلت نبود؟ ضریب اشغال تخت های بیمارستانی نسبت به گذشته افزایش یافته اما چرا در دوران گذشته، تخت های بیمارستانی خالی بودند؟ آیا مردم بیمار نمی شدند؟ خیر؛ مردم بیمار می شدند اما توان تامین هزینه های درمان را نداشتند.

رییس جمهور گفت: امروز در حالی که نسبت به آن زمان کمترین میزان درآمد نفت را داریم و قیمت نفت در بهترین شرایط به یک سوم قیمت نفت در آن زمان فروخته می شود، وضع درمان برای مردم بسیار بهبود یافته و از سوی دیگر اشتغال خالص ایجاد شده که در آن سالها در حدود صفر بود، در فاصله بهار 95 تا بهار 96 به بیش از 700 هزار شغل رسیده است.

او گفت: تلاش ما در دولت یازدهم بهبود وضعیت درمان مردم بود. اجرای طرح تحول نظام سلامت پایان این تلاش نبود، بلکه آغاز راهی است که در دولت دوازدهم باید ادامه یابد. دولت در این مسیر گام کوچکی برداشت و قدم بزرگتر را اساتید و کادر درمانی و بهداشتی و سلامت کشور برداشتند.

روحانی گفت: تلاش ما در دولت یازدهم این بود که اولا مردم از نظر درمان در شرایط بهتری قرار بگیرند و خوشبختانه طرح تحول سلامت اجرا شد البته این طرح شروع شده و باید ادامه پیدا کند. در دولت دوازدهم طرح تحول سلامت ادامه پیدا خواهد کرد

رییس جمهور جوانان،‌ دانشگاهها،‌ مراکز علمی و اساتید را مایه عزت و عظمت و افتخار هر روز کشور توصیف کرد و گفت: امروز بنا بر گزارشها 18 دانشگاه کشور جزو دانشگاههای برتر دنیا هستند. در حالی که روزگاری عده ای سفر اساتید و محققان کشور به خارج برای تحقیقات علمی را مایه نگرانی برای نفوذ بیگانگان به کشور می دانستند، امروز محققان و اساتید ما به راحتی به سفر و ماموریتهای علمی و مطالعاتی می روند و همه جا از آنها استقبال می شود.

او گفت: بنا به تاکید پیامبر گرامی اسلام باید علم را هم بیاموزیم و هم منتقل کنیم. چه اشکالی دارد که ما علم را از دیگران بیاموزیم. ندانستن هیچ شرم و خجالتی ندارد بلکه باید به دنبال آموختن باشیم. مگر غربی ها علم را از دانشمندان ما نیاموختند.

روحانی گفت: از سوی دیگر دولت یازدهم تلاش کرد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تولید برقرار شود تا دانشگاه بتواند روی پای خود بیایستد. درست است که دولت باید از دانشگاه حمایت کند، اما منابع ما همیشه محدود است و ما وقتی می توانیم این راه را برای همیشه ادامه دهیم که دانشگاه خوداتکا شده و روی پای خود بایستد و از آن مهم تر در عرصه گسترش دانش و برقراری ارتباط آن با صنعت و تولید، مردم به میدان بیایند. 
کد N1715729

وبگردی