آفتاب

ساخت 2 میلیون‌متر مربع فضای دانشگاهی در دولت تدبیر و امید

ساخت 2 میلیون‌متر مربع فضای دانشگاهی در دولت تدبیر و امید

وزیر علوم گفت: در دوره دولت تدبیر و امید بیش از دو میلیون متر مربع فضای آموزشی، رفاهی، کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌های کشور ساخته شده است.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی عصر امروز در آیین افتتاحیه یادمان هنری شهدا گمنام و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: شتاب رشد علمی ایران سال 2016 اول شد و پس از آن روسیه و چین قرار گرفتند.

وی متذکر شد: دانشگاه فردوسی مشهد با قدمت 67 ساله به عنوان سومین دانشگاه دیرینه کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه با بیش از 800 عضو هیات علمی، 23 هزار دانشجوی ایرانی و 1500 دانشجوی غیر ایرانی از 20 کشور جهان به عنوان قطب علمی شرق کشور محسوب می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به افتتاح دانشکده علوم ورزشی در دانشگاه فردوسی تاکید کرد: دانشکده علوم ورزشی با هزینه 12 و نیم میلیارد تومان، به مساحت دو هزار متر مربع و در سه طبقه به مدت یک‌سال ساخته شده است.این دانشکده دارای 17 کلاس درسی، سالن سمینار و چهار آزمایشگاه تخصصی است.

فرهادی ادامه داد: یادمان هنری شهدا گمنام دانشگاه فردوسی با مساحت 250 متر مربع در دو طبقه با الهام از معماری سنتی اسلامی ایرانی بنا گردیده است.در این بنای زیبا با استفاده از رنگ خالص سفید و فیروزه‌ای سعی شده است که اصالت گذشته معماری اسلامی ایرانی و خراسانی حفظ شود.

وی اضافه کرد: سادگی، خلوص، عروج از خاک و افلاک و توجه به دوصفت زنده و شاد بودن شهدا که در قرآن اشاره شده است، به صورت کاملا هنرمندانه و الهام بخش در این بنا ارائه می‌شود و به زودی نیز در طبقه زیرین این بنا  فضای 300 متر مربعی به گنجینه ایثار اضافه می‌شود.

کد N1656548

وبگردی