آفتاب

چرا به قرارداد های نفتی حمله می شود؟/سهم خواهی جناحی از قراردادهای نفتی

چرا به قرارداد های نفتی حمله می شود؟/سهم خواهی جناحی از قراردادهای نفتی

سید حمید حسینی گفت:«برخی دوستان که از دشمنی با برجام و از اینکه نتوانستند جلوی توافق نامه را بگیرند خسته شده اند و دیدند که تیرشان به سنگ خورده است سراغ قراردادهای نفتی امدند.»

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی درباره انتقاداتی که به قرارداد های جدید نفتی وارد است در گفت وگو با خبرانلاین گفت:« یک بحث این است که برخی دوستان از دشمنی با برجام و از اینکه نتوانستند مانع اجرای توافقنامه شوند خسته شدند و دیدند که تیرشان به سنگ خورده است. هر چقدر فضاسازی و جوسازی کردند به نتیجه نرسیدند. در حال حاضر تلاششان را بر روی قراردادهای IPC گذاشتند که خیانت بار است و می خواهند به جامعه القا کنند که این دولت، دولت قابل اعتمادی نیست و دنبال منافع ملی نیست. می خواهند بگویند که برجام راهی است که مملکت را به خارجی ها بفروشیم. »

وی افزود:« دومین مشکلی که این افراد را اذیت می کند رقابتی بودن فضا است. یک فضای رقابتی قرار است ایجاد شود و افرادی که تا به امروز قراردادهای بزرگ می گرفتند شاید دیگر نتوانند بگیرند. انها در این ۱۰ سال هرطور خواستند بدون هیچ مناقصه ای و بدون هیچ شرایطی شرکت ها را واگذار کردند. اما حالا که فضا در حال رقابتی شدن است معلوم است که بعضی ها علاقه ای به رقابت شدن ندارند و  به نظر می رد که می خواهند از شرایط  سهم خواهی کرده و  فشار بیاورند تا سهم شان محفوظ بماند . چون در این شرایط جدید امکان رقابت برایشان فراهم نیست. »

حسینی ادامه داد:« در آخر هم می گویند که این طور نیست که دولت احمدی نژاد فقط فاسد بوده است و دولت جدید هم پرونده کرسنت دارد و خیانت کرده است.به آقای زنگنه فشار می اورند که طرح های جدید را اجرا نکند. اهدافشان به نظر می آید که سیاسی باشد و دعوا های جناحی.» 

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی با بیان اینکه این دعوا ممکن است تا انتخابات باشد، گفت:« یبه نظر من بحث های برجام و IPC و کرسنت همه مصرف انتخاباتی دارند. من خوش بین هستم که ۷ اسفند که انتخابات برگزار شد،این اختلاف نظرها هم تمام می شود.»  

22435

 

 

کد N1135024

وبگردی