آفتاب

پرسشی از بانوان: آیا تا کنون در باره ی این مشکل خود با کسی صحبت کرده اید؟

پرسشی از بانوان: آیا تا کنون در باره ی این مشکل خود با کسی صحبت کرده اید؟

آیا تا کنون در باره ی این مشکل خود با کسی صحبت کرده اید؟ منظور از این مشکل ، خشکی، سوزش، خارش درد هنگام نزدیکی و مشکلات ناحیه تناسلی است.

آیا تا کنون در باره ی این مشکل خود با کسی صحبت کرده اید؟ منظور از  این مشکل ، خشکی، سوزش، خارش درد هنگام نزدیکی و مشکلات ناحیه تناسلی است. آیا تا به حال دچار این مشکلات شده اید؟ التهاب عمومی واژن؟ درد، بی اختیاری یا تکرر ادرار؟
آیا می دانید این مشکلات بر زندگی میلیون ها زن در سراسر جهان تاثیر می گذارد؟
حتی با گذشت زمان و افزایش سن بسیاری از زنان هنوز هم انرژی و شور و هیجان جوانی را حفظ می کنند اما تغییرات ناشی از کاهش سطح استروژن می تواند به شیوه های گوناگونی کیفیت زندگی این زنان را تحت تاثیر قرار دهد. این تاثیرات ممکن است از مشکلات معمولی گرفته تا درد شدید در هنگام نزدیکی متغیر باشند. بیش از 40% زنان در امریکا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و از آن به عنوان یکی از آزاردهنده ترین مشکلات خود یاد می کنند.



بسیاری از زنان در سکوت از این مشکلات رنج می برند و کسانی که به دنبال درمان هستند موفق به یافتن درمان مناسب نمی شوند زیرا گزینه های درمانی بسیار محدود هستند. درمان جایگزینی هورمون شاید بهترین راه برای بسیاری از بیماران نباشد چون نتایج این شیوه درمانی می تواند نامشخص باشد.
اما خوشبختانه تکنولوژی ساده و ایمنی وارد دنیای پزشکی و سلامتی شده است که می تواند سلامت دستگاه تناسلی را مجددا باز گرداند، روش جوانسازی دستگاه تناسلی بانوان به نام لیزر مونالیزا تاچ که در میان بیمارانی که از آن استفاده کرده اند به "تغییر دهنده زندگی" معروف است.



لیزر مونالیزا تاچ با استفاده از لیزر co2 بدون درد و در کمتر از 5 دقیقه به درمان بیماران کمک می کند. این دستگاه تاثیرات آنی و دراز مدتی برای درمان مشکلات دستگاه تناسلی خواهد داشت.
درمان با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ بدون درد و ساده است و نیازی به بیهوشی ندارد. این درمان تقریبا بدون عوارض بعدی است و بعد از انجام آن امکان بازگشت به فعالیت های روزانه وجود دارد. از همه مهمتر اینکه بعد از اولین جلسه درمانی، تاثیر آن را کاملا محسوس است.
همانطور که به آن اشاره شد، لیزر مونالیزاتاچ  یک درمان جوان سازی واژن است که بر اساس مقدار خاصی از لیزر CO2 انجام می شود و به طور خاص برای غشای مخاطی واژن طراحی شده است. لیزر مونالیز با فعال کردن مجدد تولید کلاژن جدید و ایجاد شرایط عادی که قبلاً غشای مخاطی واژن داشته است، از ریختن استروژن در بافت واژن جلوگیری می نماید. با تاثیرگذاری آرام بر بافت غشای واژن، لیزر می تواند تولید کلاژن را تحریک کند و عملکرد ناحیه درمان شده را بهبود بخشد. علاوه بر این با استفاده از این روش می توان مواد غذایی مناسب را به صورت متوازن در اختیار غشای مخاطی قرار داد.
براساس تحقیقات و مطالعات صورت گرفته توسط دکتر محمد علی اکبری، جراح و متخصص زیبایی از آمریکا، یافته های اولیه این مطالعات با ارزیابی لیزردرمانی در زنانی که وضع حمل کرده اند و همینطور زنانی که سرطان سینه داشته اند و به نوعی دچار مشکلات دستگاه تناسلی و واژن بوده اند، نتایج مثبتی را نشان می دهند. در این مطالعه، درمان همه بیماران با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ صورت گرفته است.



این روش داخل واژنی درد ندارد و به همین دلیل برای انجام آن نیاز به بیهوشی نیست. البته ممکن است بعضی از بیماران در جلسه اول کمی ابراز ناراحتی کنند اما در جلسات بعد دردی را تجربه نخواهند کرد. به گفته بیماران، این افراد هنگام درمان حالتی شبیه لرزش بسیار خفیفی را در محل درمان احساس می کنند. روش درمانی خارج واژن برای کوچک یا بزرگ کردن لابیا بعد از استفاده از مقدار کمی بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین انجام می شود و نتایج درمانی با استفاده از این روش در جلسات اولیه درمان قابل مشاهده است.
بر خلاف روش جراحی که دوره نقاهت پس از آن بسیار طولانی است و حدودا یک ماه طول می کشد اما بیمارانی که با لیزر مونالیزا درمان می شوند فقط 2 تا 3 روز باید از نزدیکی با همسر خودداری کنند. در این روش درمانی هیچ معیار منع استفاده وجود ندارد، مگر برای افرادی که به بیماری های موضعی یا سیستمیک شدید مبتلا باشند. معمولاً، تمام زنان مبتلا به مشکلات واژن مثل خشکی، سستی، سوزش و خارش و کلیه زنانی که از مشکلات ناحیه تناسلی پس از زایمان رنج می برند ، می توانند از مزایای ناشی از این روش درمانی بهره مند شوند.
منبع : کلینیک زیبایی رز
کد N924916

وبگردی