راهنمای آداب سفر هوایی با هواپیما | همه چیزهایی که باید بدانید



سهیم شدن یک سفر هوایی با کسانی که نمی شناسیم از یک سو می تواند تجربه جالبی باشد. البته از سوی دیگر، ممکن است در حین آن شرایط ناراحت کننده ای را تجربه کنید خصوصا وقتی که بعضی از مسافرین پرواز با پریدن از خطوط، سهیم شدن در دسته صندلی شما، زیاد ماندن در توالت و غیره،  قوانین را زیر پا می گذارند. آیا شما هم یکی از این افراد هستید؟ در اینجا قصد داریم تعدادی از قوانین بازگو نشده در خصوص آداب پرواز را توضیح دهیم که رعایت آنها بدون شک پرواز خوبی را برای همه تضمین می کند.

قانون اول در آداب پرواز

اجازه دهید دسته صندلی همان دسته صندلی باشد، نه موضوعی برای شروع جنگ!

- هیچ وقت نبرد خاموش با شخصی که در کنار شما نشسته را با کنترل دسته صندلی شروع نکنید.

- بهتر است راحت باشید و سر صحبت را با بغل دستی خود شروع کنید و این حس را در او ایجاد کنید که دسته صندلی را به طور مساوی با او سهیم می شوید.

 

قانون دوم در آداب پرواز

لم دادن یا خم کردن صندلی گزینه ای برای استراحت است نه کارهای دیگر!

اکثر مسافرین سفرهای هوایی تصور می کنند که خم کردن صندلی حق مسلم آنها است. ولی بهتر است صندلی را در پروازهای طولانی بین المللی خم نکنید. اگر پروازتان واقعا طولانی است، گهگاه می توانید صندلی خود را خم کنید. حتما قبل از خم کردن صندلی مطمئن شوید که مسافر عقبی در حال صرف غذا نباشد؛ همچنین از او بپرسید که آیا با خم کردن صندلی مشکل دارد یا خیر.

قانون سوم در آداب پرواز

برای تغییر جای نشستن خود، مودبانه درخواست کنید و کسی را فریب ندهید

- گاها اگر کسی از شما بخواهد تا جای نشستن خود را تغییر دهید تا او بتواند کنار خانواده یا همراهان خود بنشیند، مخصوصا وقتیکه شما برای صندلی خود مبلغ بیشتری را پرداخت کرده باشید، بر سر دوراهی قرار می گیرید. بنابراین بهتر است به جای ارائه یک گزینه بدتر، صندلی بهتری را پیشنهاد کنید. بطوریکه همسفر شما هم مثل شما از این تغییر راضی باشد.

- اگر امکان پیشنهاد بهتر وجود ندارد، بهتر است از مهماندار کمک بخواهید تا او با تغییر جای نشستن چند نفر، همه را خوشحال کند.

 

قانون چهارم در آداب پرواز

به صندلی سایر مسافرین ضربه نزنید یا آن را تکان ندهید

- سعی کنید در هنگام بلند شدن خودتان را به جلو هل دهید به جای اینکه به صندلی جلویی چنگ بزنید! چنگ زدن به صندلی جلویی برای بلند شدن هر بار که قصد انجام کاری مثلا رفتن به توالت یا برداشتن چیزی از قفسه بالای سرتان را دارید، ممکن است باعث اذیت و آزار همسفر شما شود.

- از پشت صندلی به عنوان تکانه برای طی مسافت طولانی مثلا رسیدن به توالت استفاده نکنید.

قانون پنجم در آداب پرواز

همسفرهای خود را با دستیار شخصی اشتباه نگیرید. هرگز از کسی نخواهید که مراقب چیزی یا کسی باشد

در طول پرواز یا در فرودگاه هرگز از غریبه ها نخواهید که مراقب وسایل شما باشند. این درخواست بعضی وقت ها می تواند کارساز باشد ولی بعضی وقت ها هم کارساز نیست. تصور کنید که چه اتفاقی ممکن است بیفتد اگر فردی که وسایل خود را به او سپرده اید، قصد سوار شدن به هواپیما را داشته باشد! پس بهتر است خودتان مراقب وسایل تان باشید.

 

قانون ششم در آداب پرواز

کوله پشتی خود را در حین سوار شدن به هواپیما از پشت خود بردارید

وقتی که قصد دارید سوار هواپیما شوید کوله پشتی خود را از پشت خود بردارید و در کنار خود نگه دارید؛ چون کوله پشتی ممکن است به محض تکان خوردن یا دور زدن به همسفرهایی که بعد از شما قصد سوار شدن دارند، صدمه بزند.

قانون هفتم در آداب پرواز

توالت هواپیما یک مکان عمومی است و فقط متلعق به شما نیست؛ پس زیاد آنجا نمانید!

- مدت طولانی در توالت هواپیما نمانید؛ چون در این صورت احتمالا بیرون از توالت یک صف از مسافرینی تشکیل می شود که قصد استفاده از آن را دارند!

- به سرعت کار خود را در توالت انجام دهید و بعد از پایان کار از تمیز بودن آن مطمئن شوید.

 

قانون هشتم در آداب پرواز

در هنگام خواب خر و پف نکنید

تصور کنید اگر همسفر تان در خواب خرناس بکشد چه اتفاقی می افتد؟ بهتر است به جای اینکه با او برای تغییر این عادت بحث کنید، از گوش گیر استفاده کنید و صدای موزیک را زیاد کنید. در نهایت اگر نمی توانید خرناس کشیدن همسفر خود را تحمل کنید به جای مشاجره با او از مهماندار کمک بخواهید.

قانون نهم در آداب پرواز

با مهماندارها  با احترام برخورد کنید. آنها در حال انجام شغلی محترمانه می باشند و دستیار شخصی شما نیستند

هیچ وقت شرکت هواپیمایی و مهماندارها را مسئول نواقصی ندانید که در پرواز بوجود می آید. از مهماندارها به خاطر کمکی که در کاهش استرس و بوجود آمدن پروازی راحت به شما می کنند، تشکر کنید.

 




بازگشت به آفتاب
@aftabmag