آفتاب

طالبان وعده داد: تا یکی دو روز آینده همه‌چیز مشخص می‌شود



خبرآنلاین نوشت:‌یک مقام طالبان دوشنبه شب گفت که رایزنی‌ها در باره چگونگی ایجاد نظام آینده افغانستان، نام و ساختار این نظام در دوحه ادامه دارد و بزودی مواضع خود را در آینده بسیار نزدیک اعلام می کنند.

خبرگزاری طلوع نیوز به نقل از منابع خبری گفت که اکنون رهبری آنان در دوحه در حال گفت و گو و با جامعه جهانی و احزاب سیاسی در داخل افغانستان نیز در تماس هستند.

در همین مورد ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان گفت که زمان آزمایش برای طالبان فرا رسیده است و باید ثابت کنند که می‌توانند نظام را اداره کنند.

وی در یک پیام ویدیویی توضیح داد که حالا وقت آزمایش و امتحان ما فرا رسیده است چرا که وظیفه  تامین امنیت مردم را برعهده داریم.

با به قدرت رسیدن طالبان و کناره گیری اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی وضعیت کنونی را نتیجه ناکامی‌ها و کارکرد دولت اشرف غنی خواند و گفت: دولت مفسد حاضر نشد که دست از جنگ بردارد و بحران افغانستان به گونه صلح آمیز حل شود.

سیاستمداران افغان بر این باورند که در افغانستان باید نظامی تشکیل شود که دستاوردهای بیست ساله گذشته حفظ شود و مردم به رفاه و امنیت برسند.

طالبان در حالی از رایزنی‌ها برای ایجاد یک حکومت اسلامی فراگیر با جامعه جهانی و سیاستمداران افغانستان سخن می‌گویند که روز گذشته امیر خان متقی رئیس کمیسیون ارشاد و دعوت طالبان گفت که نظام آینده به کسانی تعلق دارد که اکنون در افغانستان حاکم هستند.




وبگردی