آفتاب

حال و هوای خوش حرم رضوی در زادروز امام هشتم (ع)



کلانشهر مشهد و حرم مطهر رضوی در سالروز ولادت امام مهربانی‌ها، حضرت امام رضا (ع) حال و هوای دیگری دارد.

ایرنا: صحن و سرای حرم شمس الشموس در سالروز ولادت امام رئوف، سراسر نور و شعف است و به هر طرف که نگاه می‌کنی، گل‌های زیبا و ریسه‌ها و پرچم‌های رنگی را می‌بینی. این روزها، زائران حال خوشی در این قطعه از بهشت دارند و خادمان خستگی‌ناپذیر هم به عشق آن حضرت، در تب و تاب آماده سازی شرایط میزبانی از زائران هستند.

حضور زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم (ع) برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) نسبت به روزهای عادی بیشتر شده است و با توجه به شرایط کرونایی و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، آستان قدس رضوی نیز با افزایش نظارت‌ها، بستر زیارت همراه با تدابیر سلامت را فراهم کرده است.

ضدعفونی مکرر صحن ها و رواق ها، توزیع ماسک بین زائران و آماده نمودن مقدار قابل توجه مایع ضدعفونی کننده دست از جمله تدارکات ویژه برای سالروز ولادت حضرت امام هشتم (ع) است.

همچنین نحوه چیدمان فرش ها در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی به گونه ای است که فاصله گذاری اجتماعی بین زائران به طور کامل رعایت می‌شود.

به مناسبت دهه کرامت نیز بنرهای مزین به القاب و اشعار دلنشین مرتبط با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی نصب شده است. کتیبه‌های بزرگ پارچه‌ای در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و مسجد گوهرشاد مشاهده می‌شود که عباراتی همچون "یا عالم آل محمد (ص)"، "خوشا دردی که درمانش تو باشی، خوشا راهی که پایانش تو باشی"، "خوشا مُلکی که سلطانش تو باشی و خوشا جانی که جانانش تو باشی"، بر آنها نقش بسته است.

پرچم‌های سبز و زرد هم بر لب بام‌های صحن‌های حرم مطهر رضوی به اهتزاز درآمده و نظر هر زائر را به خود جلب می‌کند؛ پرچم‌هایی با عبارت "اسعدالله ایامکم" که به دلدادگان حریم حضرت دوست شادباش عید را می‌دهند و ریسه های‌ چراغانی با درخشندگی خود جلوه خاصی به صحنها و رواقها داده‌اند.

گل‌آرایی صحن و سرا و رواق‌های حرم مطهر تا روضه منوره حضرت امام رضا (ع) با هزاران شاخه گل انجام شده است. علاوه بر گل‌آرایی سقاخانه‌، پنجره فولاد و آب‌نماها، طرحی که برای المان گنبد خضرا در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی اجرا شده مورد توجه عاشقان امام هشتم (ع) قرار گرفته است.

بامداد امروز نیز به مناسبت سالروز ولادت ثامن الحجج (ع) طی مراسمی پرچم گنبد مطهر حرم آن حضرت با حضور تولیت آستان قدس رضوی تعویض شد. ظهر دیروز نیز به همین مناسبت گنبد حرم آن حضرت شستشو داده شد.

دیشب نیز مراسم جشن میلاد بعد از نماز مغرب و عشا، با قرائت زیارت امین الله، حدیث کسا و مدیحه سرایی برگزار شد و تولیت آستان حضرت معصومه (س) در این جشن سخنرانی کرد و نقاره های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب میلاد حضرت امام رضا (ع) نواخته شد.

عصر امروز نیز مراسم دیگری به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و رییس جمهوری منتخب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.




وبگردی