آفتاب

شگرد جدید کلاهبرداران با بروز رسانی شاد



رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: استفاده از اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان رایگان است و به روز رسانی آن با پرداخت هزینه، شگرد جدید کلاهبرداران سایبری است.

ایرنا: سرهنگ امین یادگار نژاد روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: در روزهای پایانی سال شاهد ارسال پیامک‌هایی با عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد از سوی برخی مجرمان سایبری هستیم، در این پیام‌ها از دانش‌آموزان خواسته شده اپلیکیشن شاد خود را به روز کرده و برای به روزرسانی نیز باید ۲ هزار تومان هزینه پرداخت کنند، در غیر این‌صورت اپلیکیشن شاد آنها غیرفعال شده و دیگر خدماتی به آنها ارائه نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: این پیام‌ها از سوی مجرمان سایبری برای دانش آموزان ارسال می‌شود و هدف آنها چیزی جز کلاهبرداری و سرقت اطلاعات بانکی نیست.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: دانش آموزان و خانواده‌های آنها اصلا به این پیام‌ها توجه نکنند و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند، زیرا درگاه‌های معرفی شده در این پیام‌ها درگاه فیشینگ بوده و برای سرقت اطلاعات بانکی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: دانش آموزان و خانواده‌ها برای نصب یا به روز رسانی اپلیکیشن شاد به سایت وزارت آموزش‌و پرورش یا مارکت‌های معتبر مراجعه و از به روزرسانی کردن از طریق لینک‌ها و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند زیرا احتمال آلودگی سیستم آنها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: به مدیران مدارس توصیه می کنیم در گروه های کلاسی مدارس در مورد این کلاه برداری اطلاع رسانی کنند تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان استرس و اضطراب آنان را کاهش دهند.

وی تاکید کرد : شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.




وبگردی