آفتاب

آموزش زبان آلمانی



زبان آلمانی یکی از رایج ترین زبان های زنده دنیا بوده و به عنوان زبان رسمی بسیاری از کشورهای اروپایی شناخته شده است.

آموزشگاه زبان سخن برتر، برگزار کننده دوره های مختلف آموزشی زبان آلمانی می باشد و همچنین دوره هایی ویژه مهاجرت برگزار دارد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند با شرکت در این دوره های آموزشی، بعد از مدتی به زبان آلمانی تسلط پیدا کرده و می توانند به این زبان صحبت کنند.  زبان آموزانی که به قصد کار و تجارت به کشور آلمان مهاجرت می کنند، در دوره های ویژه مهاجرت برای کار، با اصطلاحات و واژگان تجاری به خوبی آشنا می شوند و همچنین با مکالمات ضروری را به درستی یاد می گیرند. 
کشور آلمان از کشورهایی است که از نظر اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد کشور آلمان را برای مهاجرت و ادامه تحصیل انتخاب می کنند. کشور آلمان از قطب های بزرگ صنعتی بوده و به همین دلیل بسیاری از کشورهای دنیا تمایل به همکاری با این کشور را دارند و در حال تجارت با این کشور هستند. یادگیری زبان آلمانی برای افرادی که با شرکت های آلمانی زبان مشغول همکاری هستند، امری مهم و ضروری است و افراد بدون آشنایی با این زبان، نمی توانند با شرکای آلمانی زبان خود همکاری و مشارکت نمایند. متقاضیانی که به خاطر ادامه تحصیل یا مهاجرت به کشور آلمان سفر می کنند نیز باید زبان آلمانی را به طور کامل یاد بگیرند در غیر این صورت و بدون یادگیری این زبان، ادامه تحصیل یا زندگی در این کشور برای آنها تبدیل به کاری سخت و غیر ممکن می شود.
روش های مختلفی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد. یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان آلمانی، گوش دادن به اخبار آلمانی زبان است. آموزشگاه زبان سخن برتر تاکید زیادی بر این روش دارد و در کلاس هایی که مخصوص آموزش زبان آلمانی است، برای تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری این روش را به کار می برد. در این روش آموزشی ، استاد قسمتی از یک اخبار را درکلاس پخش می کند و سپس از زبان آموزان می خواهد در مورد اخباری که شنیده اند با یکدیگر بحث کنند و نظر خود را به همکلاسی های خود بگویند. این روش مهارت های شنیداری و همچنین مکالمه را تا حد زیادی تقویت می کند و موجب می شود زبان آموزان از طریق شنیدن اخبار، مکالمات روزمره را نیز یاد بگیرند. یادگیری لغات و اصطلاحات روزمره و استفاده از آنها نیز نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان آلمانی ایفا می کند و زبان آموزان با یادگیری لغات جدید در روز، می توانند دامنه یادگیری لغات خود را افزایش دهند.

مزایای یادگیری زبان آلمانی

زبان آلمانی بعد از زبان انگلیسی، دومین زبان مهم دنیا محسوب می شود و طبق آمار به دست آمده تعداد افرادی که در قاره اروپا به زبان آلمانی صحبت می کنند، از انگلیسی زبانان زیاد تر است. کشور آلمان در زمینه تجارت و صنعت یکی از کشورهای پرقدرت می باشد. شرکت های آلمانی در بسیاری از کشورهای دنیا دارای شعبه های مختلفی هستند و افراد زیادی از کشورهای دیگر مشغول همکاری با شرکت های آلمانی زبان هستند. متقاضیانی که به خاطر کار و سرمایه گذاری به کشور آلمان مهاجرت می کنند، باید قبل از مهاجرت به این کشور، زبان آلمانی را یاد بگیرند. این افراد با شرکت در دوره های تخصصی، می توانند اصطلاحات مربوط به کار و سرمایه گذاری را به خوبی یاد بگیرند. مهاجریتی که به قصد کار به کشور آلمان مهاجرت می کنند، بدون گذراندن این دوره ها مسلماً با مشکلات زیادی در زمینه کار روبرو خواهند شد. آموزشگاه زبان سخن برتر، با برگزاری این دوره های تخصصی، تمام اصطلاحات لازم و ضروری را به افراد آموزش می دهد.
افرادی که به قصد تجارت یا ثبت شرکت به کشور آلمان مهاجرت می کنند، با یادگیری نکات و اصطلاحات تجاری می توانند در کشور آلمان شروع به کار کنند. افرادی که موقعیت مالی خوبی در آلمان دارند و در امر تجارت و سرمایه گذاری نیز موفق هستند، می توانند بعد از مدتی شرکتی برای خود در این کشور ثبت کنند.

روش هایی برای یادگیری زبان آلمانی

افراد برای آموزش زبان آلمانی مانند هر زبان دیگری نیاز به یک هدف اولیه و انگیزه ایی قوی دارند و بدون داشتن انگیزه، یادگیری هر زبانی بی نتیجه و خسته کننده خواهد بود. ممکن است افراد به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان، آشنایی با فرهنگ و ادبیات آلمان، سفر توریستی به آلمان یا کار کردن در یک شرکت آلمانی به این کشور سفر کنند. افرادی که به هیچ عنوان با زبان آلمانی آشنایی ندارند، باید از سطوح مقدماتی و ابتدایی آموزش این زبان را  شروع کنند.
یکی از ساده ترین روش ها برای شروع یادگیری زبان آلمانی، تماشا کردن فیلم ها و سریال های آلمانی است.  زبان آموزان در ابتدا می توانند فیلم ها را همراه با زیر نویس ببینند ولی بعد از مدتی باید بدون زیر نویس به دیدن  فیلم ها ادامه دهند. حضور در کلاس هایی که مدرس آنها آلمانی زبان است، یکی دیگر از موثرترین روش ها برای یادگیری زبان آلمانی است و زبان آموزان را با زبان محاوره ایی و روزمره آلمانی به خوبی آشنا می کند. یکی دیگر از موثرترین روش ها برای آموزش زبان آلمانی، حفظ کردن لغات و واژه های جدید است. در صورتی که زبان آموزان هر روز لغات جدیدتری یاد بگیرند و از این لغات در جملات کوتاه استفاده کنند، بعد از مدتی دایره لغات گسترده ایی خواهند داشت.
اگر زبان آموزان بخواهند این واژه ها را به حافظه بلند مدت خود بسپارند، می توانند از روش های مختلفی استفاده کنند تا حافظه خود را نیز تقویت کنند. یکی از این روش ها ساختن تصویر دهنی از لغات جدید است.  البته این روش بیشتر برای آموزش زبان به کودکان کاربرد دارد زیرا آموزش را به بازی تبدیل می کند.

خصوصیات زبان آلمانی

زبان آلمانی از جمله زبان هایی است که بیشتر در نقاط مرکزی اروپا به این زبان صحبت می شود. این زبان از نظر ریشه شباهت های زیادی به زبان های انگلیسی و هلندی دارد. در حقیقت ساختار گرامری زبان آلمانی از زبان انگلیسی سخت تر است ولی هنگامی که زبان آموزان با ساختار اولیه این زبان آشنا می شوند، یادگیری این زبان برای آنها آسان تر خواهد شد. با توجه به این که در زبان آلمانی همه اسامی دارای جنسیت هستند، ممکن است این امر در ابتدا یادگیری این زبان را برای زبان آموزان تبدیل به کاری سخت کند. اسامی در زبان آلمانی به صورت مونث، مذکر و خنثی هستند و جنسیت آنها بر اساس مبنای خاصی نیست و زبان آموزان باید هنگام یادگیری اسامی آلمانی، جنسیت آنها را نیز به یاد بسپارند. در زبان آلمانی، حرف تعریف مذکر یا مونث بودن اسم را نشان می دهد. ممکن است این نکات در ابتدا کمی گیج کننده باشد. زبان آموزان بعد از مدتی تمامی این نکات را یاد خواهند گرفت و متوجه می شوند که برای اسامی مذکر و مونث باید از کدام حرف تعریف استفاده کنند. در زبان آلمانی جمع بستن اسامی قاعده و قانون مشخصی ندارد و زبان آموزان باید هنگام یادگیری اسامی مذکر و مونث، جمع آن را نیز یاد بگیرند.
زبان آلمانی دارای سه نوع ضمیر شخصی بوده و این ضمایر شامل ضمایر شخصی فاعلی، ضمایر شخصی مفعولی مستقیم و غیر مستقیم می شوند. معمولاً تشخیص دادن فاعل و مفعول در جمله های آلمانی، با توجه به حالت آن معلوم می شود و ممکن است فاعل و مفعول درهر جمله در جاهای مختلفی از جمله قرار بگیرند و به طور کلی قاعده خاصی ندارند. زبان آموزان با یادگیری این نکات گرامری، با صول این زبان آشنا شده و می توانند این زبان را به طور کامل و دقیق یاد بگیرند.

آموزش خصوصی زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی به طور خصوصی، یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای یادگیری این زبان است. آموزشگاه زبان سخن برتر، یکی از بهترین موسسات در زمینه تدریس خصوصی زبان آلمانی بوده و در این مورد دارای سوابق درخشانی است. این موسسه برای آموزش برای خصوصی زبان آلمانی اساتید تحصیل کرده و با تجربه ایی را استخدام کرده است. آموزشگاه  سخن برتر، با بهترین و به روز ترین متدهای آموزشی، زبان آلمانی را به صورت خصوصی به زبان آموزان آموزش می دهد و در نهایت دیپلم زبان آلمانی را به زبان آموزان ارائه می دهد. کلاس های خصوصی با توجه به درخواست زبان آموزان در آموزشگاه، منزل یا محیط کار زبان آموز تشکیل می شوند و انتخاب روز و ساعت تدریس نیز با توجه به زمان آزاد زبان آموز تعیین می شود. یادگیری زبان آلمانی اهمیت ویژه ایی در زمینه تجارت و کسب و کار دارد به همین دلیل بسیاری از افرادی که در زمینه تجارت با کشور آلمان فعالیت می کنند، ملزم به یادگیری زبان آلمانی هستند . زبان آلمانی زبان رسمی کشورهای آلمان، هلند و اتریش است و در کشورهایی همچون سوئیس و بخشی از فرانسه نیز به عنوان زبان دوم شناخته می شود.
آموزشگاه زبان سخن برتر با توجه به انگیزه و هدف زبان آموزان از یادگیری زبان آلمانی، و همچنین محدودیت زمانی آنها، تضمین می کند که زبان آموزان می توانند در کمترین زمان ممکن زبان آلمانی را به طور دقیق و کامل یاد بگیرند و بتوانند به راحتی به این زبان صحبت کنند. روند پیشرفت زبان آموزانی که در دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی شرکت می کنند، بسیار بالا است و زبان آموزان با شرکت در دوره های خصوصی پیشرفت قابل توجهی می کنند. زبان آموزان با آزمون هایی که هر هفته در کلاس برگزار می شود، می توانند سطح پیشرفت خود را در این زبان بسنجند. زبان آموزان با شرکت در کلاس های خصوصی زبان آلمانی، زبان آلمانی را در کم ترین زمان ممکن و به بهترین شکل یاد می گیرند. یکی از مهمترین نکات برای یادگیری زبان آلمانی، یادگیری مکالمه زبان آلمانی است. زبان آموزان با یادگیری مکالمه این زبان می توانند خیلی سریع به این زبان تسلط پیدا کنند.




وبگردی