آفتاب

افزایش نمره رایتینگ آیلتس



آنا آیلتس پکیج کامل و دقیقی برای آیلتس ارائه می دهد. این پکیج آموزشی در مورد بخش های مختلف آیلتس از جمله تصحیح رایتینگ آیلتس و افزایش نمره رایتینگ آیلتس اطلاعات کاملی ارائه می دهد.

تصحیح رایتینگ آیلتس

با توجه به نظر بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس، بخش رایتیگ آیلتس یکی از سخت ترین قسمت های آزمون آیلتس است. تقویت مهارت رایتینگ آیلتس نیاز به زمان و تمرکز بیشتری دارد و در مقایسه با سایر بخش های این آزمون، سخت تر است. برای تصحیح دقیق و درست رایتینگ آیلتس، معیارهایی مورد نظر است و برای هر کدام از بخش های آن نمره ایی در نظر گرفته شده است. بعد از جمع این نمرات، عدد به دست آمده به عنوان عدد میانگین در نظر گرفته می شود.
معیارهای مختلفی برای تصحیح رایتینگ آیلتس IELTS وجود دارد. یکی از مهمترین این معیارها جامع و دقیق بودن رایتیگ است. به عبارت دیگر باید پاسخ هایی که نوشته می شود باید با سئوال مورد نظر مرتبط باشد. به طور کلی می توان گفت در بخش اول رایتینگ آیلتس جنرال، چاسخ باید با تمام ابعاد مورد نظر یکسان باشد. در بخش دوم آزمون آیلتس، زبان آموزان ملزم به نوشتن یک مقاله هستند. در این بخش، متن مقاله باید با متن اصلی مطابقت داشته باشد.
یکی دیگر از معیارهای اصلی و مهم برای تصحیح رایتنیگ آیلتس، پیوستگی و انسجام بین جمله های یک پاراگراف و در نهایت پاراگراف های یک رایتینگ می باشد. در حقیقت کل نوشته رایتینگ باید در ارتباط با سئوال، منسجم و دقیق نوشته شده باشد. رایتینگ آیلتس از این نظر که جمله های یک پاراگراف تا چه اندازه با حروف ربط و کلمات به یکدیگر مرتبط می شوند، مورد بررسی قرار می گیرد. تمام پاراگرافی که برای رایتینگ نوشته می شود، باید در راستای یک ایده باشد. به عبارت دیگر می توان گفت منظور از انسجام و پیوستگی در رایتینگ این است که ایده هایی که داوطلبین برای نوشتن انتخاب می کنند، با یکدیگر هماهنگ است و پاراگراف ها به درستی نظم دهی شده اند. معیار دیگر برای تصحیح رایتینگ آیلتس، تصحیح بودن لغات و واژگان استفاده شده در متن است. در این بخش لغات و عباراتی که در رایتینگ نوشته شده، مورد ارزیابی قرار می گیرد. در این بخش به داوطلبین آزمون آیلتس، پیشنهاداتی برای استفاده متنوع تر و بهتر واژگان نیز داده می شود. تصحیح ساختاری و گرامری یکی دیگر از بخش های مهم تصحیح رایتینگ آیلتس است. این بخش شامل نحوه صحیح استفاده از ساختارهای گرامری و میزان تنوع ساختاری است.
در نهایت می توان گفت چهار فاکتور اصلی برای تصیح رایتینگ آیلتس عبارتند از: دادن پاسخ جامع و دقیق به سئوال ها، انسجام بین پاراگراف ها، استفاده از واژگان مناسب و درست، به کار بردن گرامر صحیح.  

بالا بردن نمره رایتینگ آیلتس

آزمون آیلتس یک آزمون استاندارد بوده و بخش های اصلی این آزمون در تمامی امتحان ها یکی است. داوطلبین این آزمون برای این که بتوانند بالاترین نمره را در آزمون آیلتس کسب کنند، باید رایتینگ خود را به گونه ایی بنویسند که تمامی فاکتورهایی که در بالا ذکر شد، در آن رعایت شده باشد.
یکی از روش های موثر برای افزایش نمره رایتینگ آیلتس IELTS  تقویت دامنه لغات و اصطلاحات است. به طور کلی می توان گفت لغات و اصطلاحاتی که در رایتینگ آیلتس استفاده می شوند نباید تک سیلابی یا خیلی کوتاه باشند. عدم استفاده از اصطلاحات تکراری، ساده و کلیشه ایی نسز موجب افزایش نمره رایتینگ آیلتس می شود. بهترین استراتژی در این مورد استفاده از کلمات چند سیلابی خاص تر، متنوع و ادبی تر می باشد. به طور کلی می توان گفت بهتر است داوطلبین برای لغات ساده، از معادل های طولانی و ادبی تر استفاده کنند. استفاده از این اغات موجب می شود رایتینگ داوطلب در مقایسه با رایتینگ سایر داوطلبن منحصر به فرد و خاص به نظر برسد و همین امر موجب افزایش نمره رایتینگ آیلتس می شود.
یکی دیگر از مهمترین مواردی که باعث افزایش نمره رایتیگ آیلتس می شود، انسجام و پیوستگی در متن است. در رایتینگ هایی که نمره کمی دریافت می کنند، داوطلب موفق نشده تا ایده های خود را به طور کامل یا به وضوح بیان نماید. ولی داوطلبانی که در رایتینگ نمره بالایی گرفته اند، ایده ها را به طور دقیق و منظم در یک پاراگراف نوشته اند و هر پاراگراف دیدگاهی مخصوص به خود دارد. هنگامی که داوطلبین آزمون آیلتس در حال نوشتن Task 1  هستند، باید به این نکته توجه کنند که کار آنها در این آزمون نوشتن یک مقاله استاندارد نیست. این بخش از رایتینگ در حقیقت نوشتن یک گزارش است و داوطلبین نباید نظرهای شخصی خود را در Task1  بنویسند. داوطبین برای دریافت نمره بالا در این بخش باید دست کم 3 الی 4 پاراگراف بنویسند.
پاراگراف اول رایتینگ آیلتس شامل توصیف کلی از تصاویر است. این تصاویر عبارتند از دیاگرام ها، نمودارهای میله ایی و خطی، تصاویر و جدول ها. داوطلبین می توانند برای شروع رایتینگ، اطلاعات موجود در سئوال یا تیتر بالای تصاویر را در یک یا دو خط بازنویسی کنند. جملات بازنویسی شده باید با کلمات متفاوت نوشته شده باشد تا تکراری نباشد. در پاراگراف دوم، داوطلبین باید یک مطلب کلی مطابق با تصویر بنویسند. در این پاراگراف داوطلبین ملزم نیستند تمامی جزئیات مربوط به تصاویر را بیان کنند و اشاره کردن به دو یا سه مطلب اصلی کفایت می کند. در پارراگراف های سه و چهار تمامی جزئیات اصلی تصاویر باید نوشته شود. برای نوشتن این قسمت، داوطلب می تواند با نگاه کردن به تصاویر، اعداد و درصدهایی که به مطالب اصلی مرتبط هستند را به یکدیگر ربط دهد.
هر کدام از این پاراگراف ها باید به صورت جداگانه با یک ایده اصلی، مرتبط باشد.
از دیگر مواردی که داوطلبین آزمون آیلتس باید به آن توجه کنند، محتوای متن است. محتوای متن نشان می دهد که داوطلب به سئوال رایتینگ چه پاسخی داده است. اهمیت دادن به جزئیات موضوع و استفاده از اسناد و مدارک برای توضیح مطالب یکی از نکات قابل توجه است. سازماندهی متن یکی دیگر از موضوعات مهم برای افزایش نمره رایتینگ آیلتس است. متن رایتینگ باید با فرمت مناسب نوشته شده باشد و مطالب نیز باید با یک پاراگراف بندی صحیح به هم وصل شده باشند. ارزیابی کلمات و نوع گرامری که در رایتینگ به کار رفته اهمیت بالایی در افزایش نمره رایتینگ دارد. در صورتی که داوطلبین کلمات و گرامر را به روشی صحیح در متن به کار برده باشند، نمره خوبی در آیلتس خواهند گرفت.

آیلتس

آیلتس یکی از آزمون های زبان انگلیسی، برای ارزیابی زبان داوطلبین در سطح بین المللی است. افرادی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی دارند با شرکت در کلاس های آیلتس می توانند زبان انگلیسی خود را مورد ارزیابی قرار داده و تعیین سطح کنند. مدرک زبان آیلتس  یکی از مهم ترین مدرک های بین المللی بوده و در همه جای دنیا قابل قبول است. آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی برای افرادی است که به قصد مهاجرت و ادامه تحصیل به کشورهای انگلیسی زبان می روند.
ساختار آزمون آیلتس، هوشمندانه بوده و کاربرد واقعی زبان انگلیسی را نشان می دهد. آزمون آیلتس به گونه ایی هدفمند تمام مهارت های زبان انگلیسی را مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد. با شرکت در دوره های آیلتس مهارت های 4 گانه زبان انگلیسی ارتقا پیدا کرده و زبان آموز در این زمینه پیشرفت زیادی می کند. با ارائه مدرک آیلتس پذیرش بسیاری از کشورها آسان شده و شانس بیشتری برای پذیرش وجود دارد. زبان آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا را دارند با قبولی در آزمون آیلتس این فرصت را پیدا می کنند تا در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنند.
این آزمون توسط متخصصین زبان شناسی و گروهی از جامعه شناسان و روانشناسان طراحی شده و کلیه مهارت های داوطلبن در این آزمون شناسایی و ارزیابی می شود. اکثر اداره های مهاجرتی، دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر دنیا برای پذیرش یا استخدام افراد، مستلزم مدرک آیلتس هستند و بدون این مدرک شانس کمتری خواهند داشت. آزمون آیلتس هر ساله در بسیاری از موسسات و سازمان ها در کل دنیا برگزار می شود. این آزمون از مهمترین آزمون های بین المللی بوده و در تمام دنیا  رسمیت شناخته شده است.
در حقیقت می توان گفت مهارت های 4 گانه زبان انگلیسی برای افرادی که به قصد کار به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت می کنند با افرادی که برای ادامه تحصیل مهاجرت می کنند، متفاوت بوده و زبان آموزان با توجه به هدفی که از مهاجرت دارند، مدرک آیلتس خود  را دریافت می کنند. آزمون آیلتس به دو بخش آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک قسمت می شود و زبان آموزان باید با توجه به هدف مورد نظر خود، یکی از این دو آزمون را انتخاب کرده و در آن شرکت کنند. تفاوت اصلی این دو آزمون در نوع سئوالات، میزان سختی آزمون و نمره دهی می باشد. بخش شنیداری و مکالمه در هر دو آزمون شبیه به هم است ولی بخش های درک مطلب و نوشتاری متفاوت می باشند. بخش شنیداری آزمون آیلتس دارای 40 سئوال بوده و مدت زمان پاسخگویی به این سئوالات 30 دقیقه است. بخش درک مطلب 40 سئوال دارد و داوطلبین برای پاسخ دادن به سئوالات یک ساعت زمان دارند. مطلبی که برای این بخش در نظر گرفته می شود بخشی از مقاله های موجود در روزنامه ها و مجلات است.

آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک مناسب افرادی است که قصد ادامه تحصیل در سطح کارشناسی یا مقاطع بالاتر را دارند یا این که می خواهند با یک شرکت یا موسسه در یک کشور انگلیسی زبان همکاری داشته باشند
آزمون آیلتس، نوعی آزمون اروپایی بوده و مرکز اصلی برگزاری آن کشور انگلیس است. با این وجود، دانشگاه های آمریکا که مدرک تافل را بیشتر قبول دارند، مدرک آیلتس را  نیز برای پذیرش قبول می کنند. مدرک آیلتس در کشورهایی مانند ، کانادا، نیوزلند،استرالیا، ایرلند، انگلستان و ایالات متحده به عنوان یکی از مدراک معتبر و رسمی شناخته می شود.

آیلتس جنرال

افرادی در آزمون آیلتس جنرال شرکت می کنند که قصد کار و یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند. همچنین برای افرادی که می خواهند تحصیلات غیر دانشگاهی یا پایین تر از سطح دانشگاه داشته باشند، ارائه مدرک آیلتس جنرال امری ضروری است. به طور کلی ارائه مدرک آیلتس جنرال برای افرادی که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان از جمله کانادا، استرالیا یا نیوزلند یا قصد ادامه تحصیل در کالج را دارند، الزامی است.




وبگردی