آفتاب

۲۲ هزار میلیارد تومان سود از امروز به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود



مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از واریز سود سهام عدالت به حساب به بیش از ۴۳ میلیون سهامدار از امروز خبر داد و گفت: بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان سود از امروز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.

محمد باغستانی اظهار داشت: سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ به بیش از ۴۳ میلیون سهامدار از امروز (پنجشنبه ۲۴ اسفند) آغاز شده است.

وی افزود: سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۴۰۹، ۴۴۶ و ۴۸۲ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار داشت: سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ ۹۰۶ تومان سود به حساب آنها واریز می‌شود.

کدام شرکت‌ها سود را واریز نکردند؟


باغستانی با قدردانی از شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را در موعد مقرر پرداخت کردند، گفت: شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم انجام ندادند و شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مکاتبات و اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران عدالت انجام خواهند داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

سود بیش از یک میلیون سهامدار عدالت پرداخت نمی‌شود


باغستانی با بیان اینکه برای هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم مشمولان سهام عدالت سود در این مرحله واریز خواهد شد، گفت: بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز


بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، سود سهام عدالت مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، در دو مرحله به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ که در اواخر آذرماه امسال انجام شد، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سود واریز کرد.

پرداخت مرحله دوم سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز پنجشنبه (امروز) آغاز و به مدت ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز اطلاعات سهامداران سهام عدالت را روز چهارشنبه به بانک‌های عامل ارسال کرد تا فرایند واریز سود از امروز عملیاتی شود.

بر اساس این گزارش، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد. /ایرنا




وبگردی