آفتاب

بارش باران و برف در کشور طی امروز و فردا



سازمان هواشناسی از بارش باران و برف و وزش باد در کل کشور طی امروز و فردا خبر داد و اعلام کرد: از اواخر وقت فردا سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و طی روزهای چهارشنبه تا جمعه جوی آرام همراه با افزایش دما برای کشور پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (دوشنبه ۲۱ اسفند) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، مرکز، جنوب و به‌تدریج در شرق و شمال‌شرق کشور بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در برخی مناطق غربی، زاگرس مرکزی، برخی نقاط شمال‌شرق و در ارتفاعات زاگرس و البرز بارش برف پیش‌بینی شده است.

بیشترین بارش‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد؛ همچنین طی این مدت در سواحل دریای خزر بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

فردا (سه‌شنبه ۲۲ اسفند) بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال‌شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب‌شرق کشور رخ می‌دهد که شدت بارش‌ها در خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی است؛ همچنین در این روز در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اواخر وقت روز سه‌شنبه سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

روز چهارشنبه (۲۳ اسفند) تا روز جمعه (۲۵ اسفند) جوی آرام همراه با روند افزایش نسبی دما در کل کشور حاکم خواهد شد.

وزش باد شدید امروز در ۷ استان

امروز برای استان‌های فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شرق سمنان و فردا (سه‌شنبه) در کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطقی که بارش نداریم، گاهی خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

خلیج فارس و دریای خزر امروز و فردا مواج است.

بارش پراکنده و وزش باد شدید در پایتخت

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، بارش پراکنده، وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی شده که در شب صاف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

فردا نیز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید برای تهران خواهیم داشت. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۸ و ۱۵ درجه سانتیگراد است. /ایسنا




وبگردی