آفتاب

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا



سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های امروز در نوار شرقی، شمال‌غرب و مناطقی از غرب و مرکز کشور از ورود سامانه بارشی جدید از جنوب‌غرب از روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد: در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش دما رخ خواهد داد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز (یکشنبه ۲۰ اسفند) علاوه بر نوار شرقی کشور در شمال‌غرب و مناطقی از غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین البرز و تهران ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی شده است.

امروز همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و غرب مازندران بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر رگبار برف رخ خواهد داد.

فردا (دوشنبه ۲۱ اسفند) در کل سواحل دریای خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و در شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و ضعیف خواهیم داشت.

همچنین فردا با ورود سامانه بارشی از جنوب‌غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب‌غرب، مرکز، جنوب و به تدریج در شرق و شمال‌شرق کشور بارش باران، گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات برف پیش‌بینی شده است که شدت بارش در چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

روز سه‌شنبه (۲۲ اسفند) بارش‌ها در سواحل شمالی ادامه خواهد داشت و در شمال‌شرق و مناطقی از شرق و جنوب‌شرق بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش‌ها در شرق خراسان رضوی شدت خواهد داشت و بعدازظهر این روز سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وزش باد شدید؛ گردوخاک و کاهش دما در نیمه شرقی کشور

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۳ و ۲۴ اسفند) جوی آرام و پایدار در کل کشور حاکم خواهد شد.

طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید گاهی خیزش گردوخاک و کاهش دما خواهیم داشت.

شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان امروز و دریای خزر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج است.

رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در پایتخت

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که از بعدازظهر افزایش ابر، رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد. کمینه و بیشینه دمای هوا در پایتخت امروز ۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد است.

فردا نیز آسمانی ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و رگبار و به تدریج از بعدازظهر با کاهش ابر برای تهران رخ می‌دهد البته فرداشب هم بارش پراکنده خواهیم داشت.




وبگردی