آفتاب

اعلام جزئیات رونمایی‌ های امروز وزارت دفاع



وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جزئیاتی از ویژگی‌های دو سامانه پدافندی رونمایی‌شده این وزارتخانه را اعلام کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه رونمایی از سامانه پدافند هوایی شهید آرمان و آذرخش، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای ارتقای توان دفاعی کشور و استمرار رونمایی‌ها تمام توان خود را معطوف بر تامین نیازمندی‌های حوزه‌های دفاعی و پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی از نیروهای مسلح کرده است.
سامانه آرمان

سامانه شهید آرمان با یاد و خاطره شهید والامقام آرمان علی‌وردی که یک سامانه راه‌کنشی به معنای تام و داری برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی و در ۱۲۰ کلیومتری با آن درگیر شود و منهدم‌شان کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: این سامانه بسیار چابک است و در کمتر از ۳ دقیقه آماده عملیات می‌شود. این سامانه پوشش قابل اطمینانی برای دفاع از فضای کشور فراهم می‌کند.
سامانه آذرخش

آشتیانی یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردها که برای محافظت از مراکز حساس حیاتی و مهم کشور در برابر تهدیدات پهپادی و ریزپرنده‌ها، سامانه آذرخش است که برد کوتاه است و دارای قابلیت نصب روی انواع خودروها و اجرای عملیات در شب و روز و با بهره‌گیری از سامانه راداری پیشرفته سه بعدی و سرچ اپتیکی و سیکرهای پیشرفته بسیار چابک و مانند سامانه شهید مجید است که می‌تواند اهداف را در کمترین زمان ممکن منهدم کند. /ایسنا




وبگردی