آفتاب

پکینگ آرامید



پکینگ آرامید یکی از گران‌ترین و کمیاب‌ترین پکینگ‌های مناسب برای آب‌بندی است. هنوز بسیاری از مردم این نخ را با نام قدیمی کولار می‌شناسند.

پکینگ آب‌بندی کولار از الیاف آرامید بافته شده است و برای روانکاری و انعطاف‌پذیری این پکینگ تا آنجا که ممکن است؛ الیاف آرامید با روغن سیلیکون یا ترکیب تفلون آغشته می‌شوند. الیاف آرامید در مقایسه با سایر الیاف و نخ‌های نسوز عمر طولانی‌تری دارند و همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر کشش و سایش از خود نشان می‌دهند. این مقاومت آنقدر زیاد است که از الیاف نسوز آرامید در صنایع نظامی استفاده می‌شودکه یکی از آن‌ها ساخت جلیقه‌های ضد گلوله است.
 از مزایای اصلی پکینگ آرامید می توان به استحکام بالا و وزن کم آنها اشاره کرد. مانند گرافیت، پگینگ آرامید دارای ضریب محوری انبساط حرارتی کمی منفی هستند که به این معنی است که ابعاد پکینگ آرامید را می‌توان از نظر حرارتی پایدار کرد.  استحکام و ماژول پکینگ های آرامید به اندازه استحکام فولاد  است. پکینگ های آرامید مانند گرافیت در برابر ضربه و سایش مقاوم هستند. در ترکیب با مواد دیگر مانند اپوکسی، پگینگ آرامید را می توان ضد آب ساخت. الیاف آرامید را می توان به عنوان کامپوزیت استفاده کرد که انعطاف پذیری خود را با لاستیک حفظ می کند. مدول کششی بالا و ازدیاد طول شکستگی کم همراه با مقاومت شیمیایی بسیار بالا، آن را به بهترین جایگزین برای کاربردهای صنعتی دشوار تبدیل کرده است. پگینگ آرامید در مقایسه با سایر انواع پکینگ بافته شده می تواند در برابر رسانه های شدیدتر و فشار بالاتر مقاومت کند. می توان آن را به صورت جداگانه یا به عنوان حلقه های انتهایی با سایر انواع پکینگ نصب کرد تا ویژگی های مختلف را در مهر و موم حلقه بسته بندی مهر و موم ترکیب کند. پکینگ آرامید دارای درجه بالایی از انعطاف پذیری و ثبات حجم است و از این رو از تنظیم مکرر غدد جلوگیری می کند. آرامید (کولار) ویژگی‌های انبساط حرارتی کم در شرایط عملیاتی واقعی، فشار مکانیکی را در برابر آستین‌های شفت کاهش می‌دهد تا اثر سایش را به حداقل برساند.
پکینگ آرامید ارائه شده با پراکندگی PTFE زیادی آغشته شده است. برای استفاده در محیط های متشکل از بسیاری از ذرات ساینده ریز پیشنهاد می شود، برای آب بندی پمپ ها، میکسرها، شیرها، لغزنده ها و پالایشگرها از پکینگ آرامید  استفاده می شود. پکینگ آرامید بسیار نرم فرسوده می شود، حتی در شرایط استرس بسیار زیاد. پکینگ آرامید را می توان برای آب بندی در طیف وسیعی از تنظیمات متخاصم شیمیایی و همچنین تا دمای 280 درجه سانتی گراد در آب و بخار استفاده کرد. حوزه های مورد استفاده در آب بندی تاسیسات و ماشین آلات در بخش های شیمیایی، دارویی، پالایش نفت و فرآوری مواد غذایی، در بخش تامین برق خدمات شیمیایی، متالورژی و غیره می باشد. اجرای گسترده ای در آب بندی مخازن که با فاضلاب ذرات ساینده کار می کنند را کشف می کند. این پکینگ آرامید از مواد اولیه - فیبر منگنه آرامید ساخته شده است که یک الیاف مصنوعی با ویژگی های مقاومت بسیار عالی است.
پگینگ آرامید  نخ گرافیت PTFE پگینگ غده بافته شده، لبه تقویت شده با نخ آرامید، آغشته به روان کننده منحصر به فرد. گرافیت در نخ ادغام می شود تا هنگام مالش، پکینگ صاف شود. پکینگ آرامید برای آب بندی پمپ ها، مخازن، شیرآلات و لغزنده استفاده می شود. در طیف دمایی متوسط تا دمای 280 درجه سانتی گراد اجرا می شود. پکینگ آرامید می تواند برای آب بندی در طیف وسیعی از کاربردهای متخاصم شیمیایی نیز استفاده شود.


کاربرد پکینگ آرامید:

پکینگ آرامید برای آب بندی مخازن، پمپ ها، شیرآلات  استفاده می شود. در طیف دمایی پایین تا متوسط، تا دمای 280 درجه سانتی گراد اجرا می شود. پکینگ آرامید می تواند برای آب بندی در طیف وسیعی از تنظیمات متخاصم شیمیایی و همچنین تا 280 درجه سانتی گراد در آب و بخار استفاده شود. زمینه های استفاده از پکینگ آرامید  آب بندی در تاسیسات و ماشین آلات شیمیایی، دارویی، پالایش نفت و صنایع غذایی می باشد.
این پکینگ نسوز  با روکش گرافیتی این پگینگ آرامید آغشته به گرافیتی از الیاف اختصاصی ساخته شده است که در کنار هم قرار می گیرند و بعداً با ترکیبی خاص از روان کننده های با اصطکاک کم درمان می شوند. پکینگ آرامید با خدمات عمومی عالی. خواص ویژه نخ آرامید امکان استفاده از این پکینگ  را در بالاترین فشارها فراهم می کند. گرافیت در نوبت خود گرمای اضافی را تخلیه می کند و اثر لغزش عالی می دهد و اصطکاک را به حداقل می رساند.

پکینگ آب‌بندی آرامید در شرایط سخت محیطی کاربرد‌های زیادی دارد، حتی در شرایطی که سیال مورد نظر حاوی ذرات معلق جامد مانند براده‌های آهن باشد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    مقاومت مکانیکی و استاتیک عالی در بین همه بسته‌های آب‌بندی
2.    استحکام عالی، مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و مقاومت در برابر اشعه گاما، X و غیره.
3.    تحمل حرارتی پکینگ آرامید (کولار) تا 280 درجه سانتیگراد:  این محصول می‌تواند قدرت خود را در دمای 340 درجه سانتیگراد به خوبی حفظ کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهد.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی