آفتاب

مخبر: همکاری ایران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ فصل نوینی از روابط دو کشور خواهد بود



معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات انجام شده بین ایران و قطر برای همکاری در برگزاری رویداد جام جهانی ۲۰۲۲، گفت: جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت مناسبی برای توسعه و تعمیق مناسبات تهران و دوحه است و می‌تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور ایجاد کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور: «محمد مخبر» ظهر امروز (شنبه) در جلسه بررسی موضوعات مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، بر ضرورت تدوین طرحی جامع برای همکاری‌های مشترک ایران و قطر در برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تأکید کرد و اظهار داشت: تشکیل کمیته مشترک جام جهانی میان مسئولان مربوطه ایران و قطر می‌تواند گامی مهم و مؤثر در پیشبرد همکاری‌های فیمابین باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین به جاذبه‌ها و فرصت‌های گسترده کشورمان در زمینه گردشگری اشاره و خاطر نشان کرد: مشارکت و همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به تماشاگران شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ و گردشگران خارجی باشد.

وی از وزیر نیرو به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر خواست ضمن تدوین طرح جامع همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام جهانی، از این فرصت برای شناسایی و احصای زمینه‌های همکاری دراز مدت تهران و دوحه استفاده کرده و بسترهای لازم را برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین فراهم کند.

در این جلسه که وزرای نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی نیز حضور داشتند، گزارشی از مذاکرات و هماهنگی‌های انجام شده بین ایران و قطر برای استفاده از ظرفیت‌های حمل و نقل و اقامتی کشورمان برای برگزاری رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ارائه شد.

در این نشست همچنین گزارشی از ظرفیت‌های ایران برای حمل و نقل هوایی و دریایی و میزبانی تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی و نیز پذیرش و اسکان گردشگران خارجی ارائه و تصمیمات لازم برای بسترسازی جهت همکاری هر چه بهتر ایران و قطر اتخاذ شد.




وبگردی