آفتاب

کدام تور ارمنستان برای مسافران کم هزینه تر است؟

کدام تور ارمنستان برای مسافران کم هزینه تر است؟

سفر به ایروان یا همان پایتخت کشور ارمنستان برای ایرانی‌ها به دو صورت امکان پذیر است. ایرانی‌ها هم می‌توانند با تور زمینی ارمنستان سفر کنند و هم تور هوایی ارمنستان، که اگر برای شما هزینه‌های سفر خیلی مهم باشد، تور زمینی ارمنستان به صرفه تر از تور هوایی ارمنستان است و می‌توان گفت که تقریبا نصف هزینه تور هوایی برای شما خرج دارد. البته باید توجه داشته باشید که تور زمینی ارمنستان بیشتر طول می‌‎کشد و باید وقت کافی داشته باشید.

سفر به ایروان یا همان پایتخت کشور ارمنستان برای ایرانی‌ها به دو صورت امکان پذیر است. ایرانی‌ها هم می‌توانند با تور زمینی ارمنستان سفر کنند و هم تور هوایی ارمنستان، که اگر برای شما هزینه‌های سفر خیلی مهم باشد، تور زمینی ارمنستان به صرفه تر از تور هوایی ارمنستان است و می‌توان گفت که تقریبا نصف هزینه تور هوایی برای شما خرج دارد. البته باید توجه داشته باشید که تور زمینی ارمنستان بیشتر طول می‌‎کشد و باید وقت کافی داشته باشید.

برای سفر زمینی به ارمنستان دو راه دارید، هم می‌توانید از تهران با یک اتوبوس مستقیم به مرز ارمنستان بروید و هم می‌توانید با یک قطار از تهران به جلفا بروید و از آنجا هم با ماشین‌های سواری به مرز نوردوز ارمنستان بروید. برای خروج از مرز هیچ مشکلی نخواهید داشت و بدون نیاز به ویزا و فقط با داشتن پاسپورت وارد خاک ارمنستان می‌شوید. از لب مرز هم می‎توانید با ماشین‌های سواری به ایروان بروید. در این نوع سفر، اگر تعداد نفرات‌ بیشتر باشد مثلا بیشتر از 3 نفر، هزینه سفر با ماشین سواری خیلی ارزان تر از اتوبوس است.
پیشنهاد دیگر مانلی پرواز به شما تور ارزان ارمنستان است که خیلی مقرون به صرفه است و اکثرا انتخاب اول گردشگرانی است که هزینه سفر برایشان اهمیت دارد.

چرا با تور لحظه آخری ارمنستان سفر کنیم؟
وقتی که یک آژانس مسافرتی تمامی صندلی‌های یک هواپیما را در مسیر پروازی تهران-ایروان خریداری می‌کند به اصطلاح می‌گویند پرواز را چارتر کرده است. اگر این بلیط‌های چارتر شده در موعد مقرر به فروش نرسند و تعداد مسافرین به حد نصاب نرسد، شرکت هواپیمایی چارتر کننده مجبور است با صندلی‌های خالی پرواز را طبق برنامه انجام دهد. به همین دلیل در روزها و ساعت‎های پایانی مانده به پرواز، بلیط‌ ها با تخفیف‌های غیر قابل تصور و باور نکردنی در بعضی مواقع با نصف قیمت به فروش می‎رسند. وقتی پیامکی با عنوان تور لحظه آخری ارمنستان دریافت می‎کنید یا در سایت‌ها می‎بینید، در واقع آژانس‌های مسافرتی سعی در فروش این بلیط‌ها و تورها دارند که قیمت آنها نسبت به قیمت اصلی در روزهای عادی واقعا خیلی پایین است. با خرید این تورها در واقع شما در هواپیما کنار مسافرانی می‌نشینید که بلیط هواپیما و تورشان را با قیمتی دو برابر قیمت بلیط شما خریداری کرده‌اند. جهت اطلاع از داغ ترین و به روزترین نرخ تورهای لحظه آخری، شما را به شبکه‌های اجتماعی مانلی دعوت می‌نماییم. با عضویت در تلگرام مانلی در تمام روزهای سال با بهترین نرخ، می‎توانید سفری به یاد ماندنی را از ما هدیه بگیرید. تور لحظه آخری ارمنستان یکی از پرطرفدارترین تورهای مانلی است. پیشنهاد می‌کنیم از همین الان چمدان‌هایتان را ببندید و منتظر اولین تور لحظه آخری ما باشید.
مراسم و جشن‌هایی که در ارمنستان برگزار می‌شود:
روز استقلال
یکی از جشن‌های ملی ارامنه جشن روز استقلال است که هر سال در میدان اصلی و بزرگ ایروان (هراپاراگ) برگزار می‌شود و یکی از رو‌زهای تعطیل رسمی ارمنستان است و برنامه‌های مفرح مثل آتش بازی و کنسرت در این روز اجرا می‌شود. واقعه تاریخی این جشن مربوط به 21 سپتامبر سال 1991 میلادی است که طی همه پرسی انجام گرفته استقلال ارمنستان به تصویب رسید.
فستیوال کناتس
برگزاری رقص‌های محلی، کنسرت‌ها و سایر برنامه‌های شاد و مفرح که در ماه سپتامبر انجام می‌گیرد.
جشنواره بین المللی فیلم گلدن اَپریکات
جشنواره سالانه بین‌المللی فیلم گلدن اَپریکات در سال 2004 میلادی در ایروان، پایتخت ارمنستان، توسط بنیاد گلدن اپریکات به منظور توسعه سینما شکل گرفت. بنیاد گلدن اپریکات متشکل از انجمن ارمنی منتقدین فیلم و روزنامه نگاران سینما است که دارای حامیانی همچون وزارت امور خارجه، وزرات فرهنگ و صندوق توسعه فرهنگی جمهوری ارمنستان می‌باشد. جشنواره بین‌المللی فیلم گلدن اپریکات بر موضوع فرهنگ و تمدن تمرکز دارد و یکی از قطب‌های گردشگری فرهنگی ارمنستان به شمار می‌رود و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.  
بهترین مکان‌های دیدنی ارمنستان
در سفر با تور ارمنستان حتما از تمام مکان‌های توریستی آن دیدن کنید. در این مطلب گلچینی از بهترین جاذبه‌های دیدنی ایروان پایتخت ارمنستان را گردآوری کرده‌ایم که در برنامه ریزی سفرتان مفید واقع خواهد شد.
تالار اپرای ایروان
یکی از جاذبه‌های توریستی شهر ایروان، سالن و میدان اپرا است. دیدن معماری زیبای بنای معروف اپرا و میدان آن شما را به وجد خواهد آورد. سالن اپرا در سال ۱۹۳۳ افتتاح شد و تاکنون شاهد اجرای کنسرت‌ها و اپراهای ارمنستان و جهان بوده است. این بنا به نام آرام کاچاتوریان اولین اپرا‌نویس ارمنی نام‌گذاری شده است. از لحاظ معماری، سالن اپرا از دو قسمت تشکیل شده است که سالن غربی آن سالن فیل هارمونیک (ارکستر سمفونی) به نام Aram kachatorian و سالن شرقی سالن اپرا و باله به نام     Alexander spendiarian  است. بیش از ۲۰۰ اپرا و باله توسط هنرمندان ارمنی، اروپای غربی و روسی در سالن اپرا و باله ملی ارمنستان اجرا شده است که از میان آنها می‌توان به خوانندگانی مانند گوهر گاسپاریان،Mihran Erkat  و Nar Hovhannisyan و آهنگسازانی مثل Aram Katanyan و    Yuri Davtyan  و استادان باله Vanush Khanamiryan و ویلن گالستیان اشاره کرد که در پیشرفت و موفقیت این سالن تئاتر نقش داشته‌اند. به‌علاوه این مکان میزبان کنسرت هنرمندان مشهوری چون شارل آزناوو (Charles Aznavour)، گروه موسیقی Akvarium و ایان اندرسون (Ian Anderson) هم بوده است. به طور کلی از زمان ساخت این خانه‌ی اپرا تاکنون همیشه بازدیدکنندگان مجذوب معماری بی‌نظیر و ساختار زیبایش شده‌اند و این مکان باارزش یکی از دستاوردهای تاریخ طولانی کشور ارمنستان محسوب می‌شود. امیدورایم به دیدن این بنای زیبا در خیابان تومانیان در قلب ایروان بروید و از تماشای آن لذت ببرید.
صومعه تاتو
برای آن که خود را به صومعه تاتو برسانید، راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد؛ اما یکی از متفاوت‌ترین راه‌ها، استفاده از تله کابین معروف تاتو است. در وصف این تله کابین همین قدر بدانید که طولانی‌ترین تله کابین بدون توقف جهان محسوب می‌شود و نامش در میان رکودهای گینس به چشم می‌خورد. این صومعه که یکی از مهم‌ترین مراکز جذب گردشگر و یکی از نمادهای کشور ارمنستان است، با معماری سنگی و زیبایی خیره‌ کننده و تحسین‌برانگیز خود، شما را در یک سفر ذهنی به قرن‌ها پیش می‌برد. همچنین ازآنجایی‌که معماری آن به سبک خاص صومعه‌های قدیمی اروپایی است برای گردشگران ایرانی تازگی و زیبایی خاصی دارد. این صومعه که بر لبه‌ی پرتگاه زیبایی بنا شده است، مناظری از کوه‌های سبز را پیش چشم بازدید کنندگان می‌آورد. چشمه‌ها و حیاط وسیع و آرام این صومعه، زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند.همان طور که اشاره شد، صومعه تاریخی تاتو در واقع مجموعه‌ای از سه کلیسا با نام‌های سنت پل و پیتر، سنت گریگوری روشن‌گر و سنت مری است. در ادامه با هر یک از این بخش‌ها بیشتر آشنا می‌شویم؛ اما باید بدانید که این تمام مجموعه تاریخی تاتو نیست و بخش‌هایی چون کتابخانه، سالن غذاخوری، برج ناقوس کلیسا، مقبره و دیگر ساختمان‌های اداری و ... نیز در صومعه دیده می‌شود.

گردنه سلیم
بعد از بازدید از دریاچه رویایی سوان و در راه بازگشت خود از سوان به ایروان می‌توانید در بین راه توقف کرده و از زیباترین مناظر طبیعی با نام گذرگاه سلیم (Selim Pass) لذت ببرید. این گذرگاه زمانی بخشی از جاده ابریشم معروف بوده است که اروپا را به خاور دور متصل می‌کرد. کاروانسراهای باستانی که برای استراحت تاجران آن زمان در جاده ابریشم وجود داشتند، هنوز هم در آنجا پابرجا هستند. دره زیر این گذرگاه نیز سرسبز بوده و طبیعتی بسیار زیبا و جالب توجه دارد.

پارک عشاق
پارک عشاق این شهر گفتنی‌ها دارد. یکی از پارک‌‎های زیبایی که در ایروان وجود دارد، پارک عشاق، واقع در خیابان Baghramyan می‌باشد. این پارک ۲٫۵ هکتاری که در مرکز منطقه‌ی Kenton واقع شده است، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ توسط یک بانی خیر به نام آلبرت بوقسیان بازگشایی شد. پس اگر شما قصد سفر به ارمنستان را دارید باید بدانید که پارک عشاق ایروان یکی از مکان‌های دیدنی است که بازدید از آن را نباید فراموش کنید. در پارک عشاق یک حوضچه بسیار زیبا در کنار کافه آچاجور قرار دارد که زیبایی این پارک را دو چندان کرده است. این پارک در قرن 18 در حومه شمال غربی ایروان احداث شده است و در گذشته برای گورستان قرون وسطایی و کلیسای کوچکی که داشته مشهور بوده است. نام قدیمی این پارک Kozem Park می‌باشد. اگر برای دیدن این همه زیبایی مشتاق شده‌اید، برای نوروز 97 از همین حالا برنامه ریزی کنید و تور ارمنستان نوروز 97 را از همین حالا رزرو کنید.
کد N1815143

وبگردی