آفتاب

مهاجرت به دانمارک، کشوری با بهترین کیفیت زندگی و امکانات تحصیلی

مهاجرت به دانمارک، کشوری با بهترین کیفیت زندگی و امکانات تحصیلی

دانمارک کشوری با بهترین کیفیت زندگی و امکانات تحصیلی است و یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود و از نظر اقتصادی و اجتماعی و کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارد.

در سال ۲۰۰۶ محققی از دانشگاه لیستر بریتانیا، با بررسی داده‌های اقتصادی و اجتماعی، لقب شادترین مردم جهان را به دانمارکی‌ها اختصاص داد که همین موضوع افراد زیادی را ترغیب به مهاجرت به دانمارک کرده است. هر چند میزان مالیات در دانمارک بالا است، ولی به همان نسبت مردم این کشور از خدمات بهداشتی و پزشکی و اجتماعی زیادی برخوردار هستند.  پایتخت دانمارک، کپنهاک است که نزدیک ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و از نظر مجله Monocle، یکی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی محسوب می‌شود.
یکی از راه‌های مهاجرت به دانمارک و اقامت در آن دریافت Green Card یا کارت سبز است. با دریافت این کارت می‌توانید برای سه سال در دانمارک اقامت داشته باشید و در این مدت به دنبال کار مناسب و مورد نظر خود باشید و بعد از ۴ سال درخواست اقامت دائم خود را مطرح کنید. برای دریافت گرین کارت باید حد نصاب نمره ۱۰۰ را از نظر سن و سطح تحصیلات و سوابق کاری و سطح زبان و هماهنگی با محیط (کشور دانمارک) کسب کنید.
 
سن :
·         ۳۴ سال و کمتر: ۱۵ امتیاز
·         ۳۵ تا ۴۰: ۱۰ امتیاز

سطح تحصیلات :
·         لیسانس (کارشناسی): ۳۰ امتیاز
·         فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) یک ساله و دوساله: به ترتیب ۵۰ و ۶۰ امتیاز
·         مقطع دکترا: ۸۰ امتیاز
اگر مدرک خود را از دانشگاه‌هایی که در فهرست ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند، گرفته باشید و رشته‌ تحصیلی مورد نظر شما در فهرست مشاغل مورد نیاز (Positive List) قرا بگیرد، امتیاز اضافی از ۵ تا ۱۵ امتیاز به شما تعلق می‌گیرد.
 
سطح زبان (نمره آیلتس) :
·         نمره ۳: ۵ امتیاز
·         نمره 5/3 تا 5/4: ۱۰ امتیاز
·         نمره ۶-۵: ۱۵امتیاز
·         نمره 5/6 به بالا: ۲۰ امتیاز
 
سوابق کاری :
·         اگر در چند سال گذشته، در یکی از مشاغل موجود در فهرست Positive List سابقه‌ فعالیت دارید، می‌توانید حد‌اکثر تا ۱۵ امتیاز به دست آورید.
·         ۱ تا ۲ سال: ۱۰ امتیاز
·         ۳ تا ۵ سال: ۱۵ امتیاز
·         ۵ سال به بالا: ۵ امتیاز
 
سازگاری با محیط :
اگر در یکی از دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کرده‌اید یا در یکی از کشورهای اروپایی سابقه‌ کاری دارید:
·         سابقه حداقل یک سال تحصیل در یکی از دانشگاه‌های اروپایی یا سوئیس: ۵ امتیاز
·         داشتن اقامت قانونی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس تا دو سال متوالی: ۱۰ امتیاز
نکته: تسلط به زبان دانمارکی ۵ امتیاز اضافی دارد.
 
شرایط مالی لازم جهت اقدام به مهاجرت به دانمارک
شرط لازم برای مهاجرت به دانمارک توانایی لازم برای پرداخت هزینه‌های یک سال زندگی در دانمارک است. شرایط مالی برای سال ۲۰۱۱ به شرح ذیل است:
·         برای افراد زیر ۲۵ سال: ۵۳۶۷ کرون در ماه
·         برای افراد بالای ۲۵ سال: ۶۴۷۲ کرون در ماه
اگر متاهل هستید، ۵۳۶۷ کرون هم به مبالغ بالا اضافه می‌شود. اگر ازدواج شما به صورت رسمی است و دارای فرزند زیر ۱۸ سال هستید، ۱۳۴۲ کرون بابت هر فرزند به مبالغ اضافه خواهد شد. اگر از همسر خود جدا شده‌اید و فرزند زیر ۱۸ سال دارید، برای هر فرزند ۱۶۱۹ کرون اضافه می‌شود.  شما اجازه دارید حداکثر تا دو فرزند را  تحت قوانین گرین کارت به این کشور بیاورید.
اگر در اروپا و آمریکا هستید، می‌توانید به صورت آنلاین از موجودی حساب خود یک گواهی تهیه کنید و اگر در ایران هستید، باید پرینت موجودی حساب خود را نزد شعبه بین‌المللی بانک مورد نظر ترجمه کنید. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ریجکت شدن تا پایان روند بررسی پرونده، موجودی را از حساب خود خارج نکنید.

فرم مخصوصی برای درخواست ویزا وجود دارد و اگر دارای همسر و فرزند هستید، باید فرم جداگانه‌ای هم برای آن‌ها پر کنید. همه فرم‌ها را می‌توانید از سایت Danish Immigration Servise دانلود کنید. شما می‌توانید در این مرحله از کپی مدارک خود هم استفاده کنید. اما در هنگام مصاحبه، باید اصل مدارک را برای اینکه به تایید اداره‌ مهاجرت دانمارک برسد، همراه داشته باشید. در حال حاضر برای درخواست ویزا باید حدود ۶۲۷۵ کرون دانمارک پرداخت کنید. روند پرداخت هزینه می‌تواند به صورت آنلاین یا از طریق دبیت کارت یا کارت اعتباری صورت بگیرد. برای این کار باید یک شناسه‌ی پردازنده case order ID داشته باشید.
اگر می خواهید برای کار و یا زندگی به یکی از کشورهای اروپایی مهاجرت کنید و تحصیلات عالیه ( کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دکترا ) دارید ، می توانید از طریق طرح گرین کارت دانمارک اقدام کنید و اجازه اقامت 2 ساله بگیرید و قبل از پایان این دوره درخواست تمدید این اجازه را تا 3 سال دیگر کنید. لازم به ذکر است که کلیه هزینه های مربوط به فرآیند مهاجرت به دانمارک توسط وب‌سایت خدمات ارزی پیمنت ۲۴ قابل انجام است.
کد N1711126

وبگردی