آفتاب

سفر به چین

سفر به چین

در سال 2011 چین سومین کشور جهان بوده که بیشترین تعداد گردشگر در جهان را از آن خود کرده است.چین کشوری با قدمت چند هزار ساله است و آثار تاریخی مهم و زیبایی دارد.در ادامه با جاذبه های گردشگری چین در شهر های مهم آن آشنا می شویم.

پکن

شهر پکن پایتخت و مرکز سیاسی و فرهنگی چین است، شهری که به سرعت مدرن شده و جاذبه های خود را از گذشته با شکوه حفظ کرده است.پکن شهری است برای کنکاش و پیاده روی و لذت بردن از غذاها در بازار مواد غذایی می باشد.جاذبه های پکن به قدری با شکوه و زیبا می باشند که هر بازدید کننده ای را مجذوب خود می کند.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه مجموعه ای از کاخ های بزرگی است که ارزشی چون  کاخ های بزرگ  و معروف جهان دارند.از سیر جمعیت بازدیدی کنندگان در شهر ممنوعه می توان به میزان محبوبیت آن پی برد.سالیان سال این شهر مرکز سیاسی و مقر دولت چین بوده است و امروزه به مکانی توریستی تبدیل شده است.بیش از 90 کاخ در شهر ممنوعه چین وجود دارد، گفته می شود.




بادالینگ

بادالینگ یکی از دیدنیهای پکن است، تنها قسمتی از دیوار بزرگ چین است که بازدید کنندگان زیادی از آن دیدن می کنند. در حدود 50 مایل در شمال غرب شهر پکن در شهرستان یان کینگ قرار دارد که در منطقه شهرداری پکن واقع شده است.بادالینگ منعکس کننده اهمیت استراتژیک این مکان در گذشته می باشد و در حدود 1،015 متر بالاتر از سطح دریا و بالاترین نقطه سنتی چین محسوب می شود.این مکان سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد.




معبد بهشت
معبد بهشت يكي از مکان های زیبا و ديدني پكن در کشور پهناور چین می باشد. اين بنا بسيار بزرگ تر از شهر ممنوعه و كوچك تر از قصر تابستاني است و در  دوران سلسله مينگ به منظور قرباني كردن براي خدایان ساخته شد .امپراتوران چين خود را فرزند خدا مي دانستند و نمی خواستند  كه محل اقامت خود يعني شهر ممنوعه را بزرگ تر از اقامتگاه خدا بسازند . زمانی که به این معبد می روید صدای انعکاس جالبی  را از دیوار معروف انعکاس خواهید شنید.



کاخ تابستانی
کاخ تابستانی در ۱۵ کیلومتری از مرکز پکن واقع شده است و به طور عمده توسط تپه و دریاچه کونمینگ احاطه شده است.
قصر تابستانی مكاني بسيار ديدنی و جذاب است که بازدیدکنندگان زیادی برای دیدن آن به پکن سفر می کنند. اين قصر محل استراحت امپراطوران چين در تابستان بوده و شاهكاري در طراحي باغ‌هاي چيني است. در اين محوطه چشم‌انداز طبيعي تپه‌ها و آب‌ها با سرسراها، معابد، پل‌ها و قصرهاي ساخته دست بشر تركيب شده است و مجموعه‌اي هماهنگ كه واجد ارزش‌هاي زيباشناختي والايي است را به وجود مي‌آورد.




پارک بی های

بازدید از این پارک بسیار لذت بخش است.پارک بیهای یکی از پارک های محبوب در پکن است. در فصل سرما مردم در دریاچه اسکیت روی یخ بازی میکنند و زمانی که باغ سرسبز است در آن  قدم می زنند.این پارک به شهر ممنوعه نزدیک است و زمانی یک زمین سلطنتی بوده است.زمانی که آخر هفته می رسد پارک غرق در شور و شادی و بازی چینی ها می شود.





معبد لاما
معبد یانگهی لاما  که به کاخ صلح  نیز شهرت دارد، در شمال شرقی پکن واقع شده است و یکی از بزرگترین صومعه‌های بودایی تبتی در جهان است. معبد توسط امپراتوران چینی ساخته شده است که شیفتگی عمیق آنها به مذهب بودا است. یک مجسمه بلند 26 متری مایتریا بودا در این معبد است.



کد N1708161

وبگردی