آفتاب

آیا جهانی ترین پل دنیا را میشناسید؟

آیا جهانی ترین پل دنیا را میشناسید؟

آیا میدانید این پل بسیار نزدیک به ایران می باشد؟

تور استانبول با دیدنیهایش معروف شده است . شهری زنده و پر از انرژی را با آب وهوایی  لطیف و کاملا رویای تجربه میکنید. در این سفر حتما علاقمند هستید که از عریض ترین پل معلق در جهان حتما بازدید کنید. بله درست خواندین ، در جهان...!!! پل بسفروس یکی از معروف ترین پل های جهان می باشد یعنی شما با یک تور استانبول کم هزینه یک آثار جهانی را میبینید و کامل ان را لمس میکنید حتی میتوانید کنار آن عکس بگیرید. در ادامه همراه مانلی باشید با معرفی پل بسفروس...

 پل بسفر ( انگلیسی: Bosphorus Bridge، ترکی: Boğaziçi Köprüsü ) یا پل شهدای 15 جولای ( 15 Temmuz Şehitler Köprüsü )، یا اولین پل بسفر یا پل اول ( Birinci Köprü )، یکی از سه پلی است که در امتداد تنگه ی بسفر امتداد پیدا کرده است ( دو پل دیگر پل سلطان محمد فاتح و پل سلطان سلیم یاووز هستند ) و در نتیجه اروپا را به آسیا متصل میکند. این پل یکی از تصاویر شناخته شده از ترکیه در کنار بناهای تاریخی ای مانند ایا صوفیه است.

تاریخچه ی پل بسفر طولانی و پربار است. ایده ی پل اولین بار حوالی سال 500 قبل از میلاد مطرح شد؛ زمانیکه داریوش، امپراتور ایرانی، پلی موقتی جهت تعقیب سکاهای فراری بر روی تنگه ی بسفر ساخت. در سال 480 قبل از میلاد، پل موقتی دیگری بر فراز تنگه ی داردانل یا هلسپونت ( تنگه ای واقع در جنوب شهر و دریای مرمره ) ساخته شد. این پل توسط پادشاه ایرانی خشایار شاه جهت حمله به نیروهای یونان و اسپارتا بنا شده بود. این دو پل تاریخی موقتی بودند تا زمانیکه در سال 1973 پل اول در استانبول، ترکیه ساخته شد. تا آن زمان، تمامی حمل و نقل های صورت گرفته از میان تنگه، با قایق انجام میشد؛ امروزه این قایق ها هنوز هم جهت حمل و نقل استفاده میشوند و وسایل نقلیه ی محبوبی جهت گشت و گذار و گردش های دریایی در امتداد رود بسفر هستند. تاریخچه ی نوین پل بسفر در سال 1900 آغاز شد؛ زمانیکه شرکت راه آهن بسفر پلان هایی شامل یک راه آهن بین دو قاره را طراحی کرد. تا سال 1957 که ترکیه هنوز یک جمهوری مستقل نشده بود، تصمیم جدی ای برای شروع ساخت بنا گرفته نشد. ساخت و ساز در سال 1970 آغاز و ساخت پل یک روز پس از 50 امین سالگرد استقلال کامل گشت. شرکت مهندسی انگلیسی ای که طراحی پل بسفر را بر عهده داشته، چندین پل معروف دیگر از جمله پل بندرگاه آوکلند ( Auckland Harbour ) در نیوزلند، پل هامبر ( Humber ) در انگلستان و پل رود ولتا ( Volta River ) در آفریقای غربی را طراحی کرده است.

پل اول استانبول نزدیکترین بنا به دریای مرمره است و در نزدیکی برج گالاتا - دروازه ای به جاذبه های شهر قدیمی مانند کاخ توپکاپی و بازار بزرگ - قرار گرفته است. از آنجاییکه این مسیر توسط بیشتر توریست ها و برای اکثریت تجارت ها مورد استفاده قرار میگیرد، بسیار پر ازدحام است؛ پل سلطان محمد فاتح به همین دلیل ساخته شده است.

پل بسفر مدخلی به دریای مرمره و ساحل شمالی ترکیه میباشد. در این مکان شهر بورسا که به خاطر حمام های ترکی اش معروف است و استان چاناکاله که دروازه ای به دریای مرمره و اژه و جزایر زیبای یونانی است، قرار دارند.

تقریبا تمامی بازدید کننده های شهر در طول مدت اقامتشان از روی این پل خوش منظره گذر کرده یا زیر آن قایق سواری کرده اند. در طول روز مناظر زیبایی از مناره ها و گنبد های رفیع مسجد آبی و ایا صوفیه در پس زمینه ی پل بسفر قابل مشاهده اند. در طول شب نورهای کامپیوتری ال ای دی با الگوها و رنگ های مختلف پل را مزین میکنند.

کافیه یکی از ین پکیجهای تور استانبول را انتخاب کنید و با شماره 02188103828 تماس بگیرید و با یک ایرلاین معتبر راهی شهر استانبول شوید و از دیدن این پل معروف لذت ببرید.

 

آبنمای موزیکال دبی

یکی از زیباترین مکان ها در دبی آب نمای موزیکال آن است که بسیار برای توریستی های این شهر جذاب است و شاید دلیل سفر خیلی از گردشگران دیدن همین آب نمای موزیکال است که چشم همگان را به خود جذب میکند.مانلی پرواز قصد دارد تا شما را که قصد سفر به دبی را دارید را با تور دبی راهی سفر کند،این تور شامل یک ویژگی های خاصی است و این ویژگی ها انتخاب نحوه ی پرداخت هزینه است در ادامه مطلب همراه باشید با توضیح این مطلب...


شما میتوانید تور دبی را هم به صورت نقد رزرو کنید هم به صورت اقساط،همچنین میتوانید هر هتلی که مد نظرتان است را انتخاب کنید و به صورت اقساطی پرداخت کنید برای اطلاعات بیشتر جهت رزرو تور با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید

امروزه فواره یا آبنماهای دبی که همزمان با پخش موزیک شروع به کار میکند و حرکات زیبایی را نمایش میدهد به یکی از جاذبه های گردشگری دبی در سراسر جهان تبدیل شده است و چه بسا، گردشگرانی که با طی مسافت های طولانی، می روند تا یک فواره به خصوص را در یکی از شهرهای دنیا به تماشا بنشینند و دقایقی را در رویا محو شوند.

شهر ثروتمند دبی دارای یکی از زیباترین آبنماهای جهان در شهر دبی قرار دارد که به عنوان دیدنی های دبی محسوب میشود. این فواره های که یکی از پیشرفته ترین سیستم های مدیریت هماهنگ را دارا میباشند چهره این شهر توریستی را در ذهن بازدیدکنندگان حک خواهد کرد.

آبنمای دبی می تواند آب را با حجم ب۲۲،۰۰۰ گالن (۸۳،۰۰۰ لیتر) در هر لحظه در هوا اسپری کند و روبات های که می تواند آب را به رقص در آورد ، آبنمای دبی شامل بسیاری از نازلهای پرتاب آب با فشار بالا می باشد. سوپر نازلها که می تواند آب را تا ۷۶ متر و نازلهای افراطی، که می تواند آب را با فشار تا (۱۵۲٫۴ متر) در هوا پرتاب کند که برابر با ارتفاع یک ساختمان ۵۰ طبقه است پرتاب کند . این فواره در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار، در دریاچه مصنوعی برج خلیفه دبی در مرکز شهر دبی ساخته شده است.

هزینهٔ ساخت آبنمای موزیکال دبی ۸۰۰ میلیون درهم معادل ۲۱۸ میلیون دلار آمریکا بوده‌است. آبنمای دبی مال دارای بیش از ۶،۶۰۰ چراغ در ۲۵ رنگ متفاوت است و طول آن ۲۷۵ متر است و آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر (۵۰۰ فوت) به آسمان پرتاب می‌کند. طراح آبنماي دبی شرکت “وت دیزاین است که آبنمای هتل معروف پلاژیو در شهر لاس وگاس را طراحی کرده‌است.

آبنمای برج خلیفه دبی طوری برنامه‌ریزی شده‌است تا با موسیقی‌های بی‌کلام ، پاپ و موسیقی عربی برقصد. این آب‌نما از تمام دریاچهٔ قابل مشاهده‌است و حتی از برخی ساختمان‌های اطراف نیز قابل تماشا می تواند از بیش از ۲۰ مایل دورتر دیده شود

مراکز خرید کیش

بازار پردیس یک

تور کیش همراه با خرید کردن از مراکز خرید آن  معروف است و جذابیت سفر به کیش را بیشترمیکند. اینجا لازم است در باره  مراکز خرید کیش اطلعات کلی داده شود تا تور کیش خوبی را رقم بزنید. فروشگاههای تجاری بازارپرديس يك شامل انواع مختلف پوشاك، وسايل صوتي وتصويري، لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفنهاي همراه،كيف وكفش، ساعت، مكمل هاي غذائي، سيستمهاي كامپيوتري، تعميرات موبايل، آژانسهای مسافرتي، شعب بانکها، یک رستوران، یك چایخانه سنتى و یك کافی‌شاپ و كافی‌نت مشغول خدمت‌رسانی به گردشگران عزیز می‌باشد. بازاربين المللي پرديس يك واقع درمرواريد خليج فارس، بين خيابان فردوسي وبلوار رازي قرار دارد. همه روزه رأس ساعت 22 مراسم قرعه كشي بازار با برنامه هاي شاد و ارائه جوايز نفيس به برندگان اجراء مي گردد.


بازار پردیس دو

موقعيت استثنايي و محيط زيباي داخل بازار موجب حضور اكثر نمايندگيهاي معتبــــــــــر خارجي (لوازم خانگي، كفش و پوشاك، عطريات و لوازم آرايشي و بهداشتي و ... ) شده ومورد توجه كليه مسافران ورودي به كيش براي خريد و يا بازديد قرار ميگيرد . بازار بين المللي پرديس دو در نوار ساحلي ضلع شرقــــي جزيره كيش قرار دارد. اين بازار كه نوع معماري و مصالح بكار رفته در آن در منطقه بي نظير است در چهار طبقه احداث گرديده است. این بازار زیبا دارای سه كافي شاپ و يك چايخانه سنتي و يك رستوران با ارائه انواع غذاهاي سرد و گرم میباشد. بازار پرديس دو با ايجاد فضاهاي سبز مناسب كه با انواع گياهان طبيعي پوشش داده شده و با وجود نخل هاي زيبا و برافراشته محيطي دلنشين و جذاب ايجاد نموده تا مسافران ضمن خريد اجناس و كالاهاي متنوع، احساس يكنواختي و خستگي ننمايند و هرشب براي ايجاد محيطي شاد براي آنان ، با پخش موزيك زنده ، مراسم قرعه كشي را با اهداء جوايز نفيس و ارزنده اجرا مينمايد.


بازار مروارید

یك تالار مركزی كه با هنر‌های گچبری، سنگ‌كاری، مس‌كاری و آب‌نمایی زیبا تزیین شده است این بازارچه‌ها را به هم پیوند می‌دهد.دربازار مروارید کالاهایی چون پوشاک مردانه و زنانه ، بلورجات ،لوازم ورزشی ، اسباب بازی ، عطر و ادکلن ، لوازم خانگی ، ساعت و ...عرضه میگردد.بازار مروارید با ظاهری بسیار زیبا و با الهام از بناهای دوره هخامنشی ساخته شده و دارای ۱۲ در ورودی و ۸ بازارچه است که هر کدام با اسم‌های ایرانی، آپادانا، پرسپولیس، پاسارگارد، پارس، بیستون، ایران، تیسفون و آریا مشخص گردیده‌اند


 بازار مریم

ویژگی‌های معماری و محیط دلنشین آن به همراه نورپردازی زیبا و تماشایی و همچنین تنوع فروشگاه‌های آن نظر خریداران بسیاری را به خود جلب می‌نماید.این بازار در خیابان سنایی جزیره کیش قرار دارد. بازارمریم با ۵۲ غرفه درفضایی باز و ساختار چوبى یكی از بازارهای خوب و مورد توجه جزیره كیش است.


بازار بين المللي پرديس يك

بازار بين المللي پرديس يك بين خيابان فردوسي و بلوار رازي در زميني به مساحت تقريبي ۱۹۸۵۴ مترمربع، زير بناي حدود ۱۲۵۰۰ مترمربع، در سال ۱۳۷۰ و با ۲۲۴ واحد تجاري، اداري راه اندازي و فعاليت خود را آغاز نموده است.در این بازار انواع اجناس مانند لباس، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم صوتی و تصویری، اجناس تزئینی، لوازم بهداشتی و آرایشی، شکلات و ... به فروش می رسد. همچنین به منظور تشويق و ترغيب مسافران و خريداران، هر شب مراسم قرعه كشي با برنامه هاي شاد و ارائه جوايز نفيس به برندگان اجراء مي گردد.بازار پردیس یک از جهت وسعت، زیبایی و کیفیت و تنوع اجناس ارائه شده در آن جزو بهترین بازارهای جزیره کیش می باشد. 

بازار بين المللي پردیس دو

بازار پردیس دو یکی از بازارهای بین المللی است که در نوار ساحلی ضلع شرقی کیش بنا شده است. معماری و مصالح بکار برده شده در این بنا آن را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. شما در ۴ طبقه این مرکز می توانید هر آنچه را که بخواهید پیدا کنید و بخرید.

مرکز خرید های کیش

در این بازار انواع نمایندگان محصولات خارجی نظیر آرایشی، لوازم خانگی و پوشاک و… مشاهده خواهید کرد بنا براین اگر به دنبال مارک خاصی هستید در این بازار می توانید آن را پیدا کنید.

اگر هنگام خرید خسته شدید می توانید از سه کافی شاپ و یک چایخانه سنتی و رستوران برای غذا و رفع خستگی بهره ببرید.علاوه بر این این بازار دارای فضای سبزی زیباست که نخل های بلند آن را زیباتر کرده اند و موجب شده مسافران حسابی در آن جا به گشت و گذار بپردازند. در انتهای شب هم با مراسم قرعه کشی شما مسافران می توانید یکی از برندگان جوایز خریداران باشید.

بازار پانیذ

بازار بزرگ پانیذ بین پردیس یک و دو قرار دارد و شما می توانید تعدادی از خرید هایتان را برای تنوع به این مکان موکول کنید! این بازار در دو طبقه بزرگ همچون سایر فروشگاه ها و مراکز خرید دارای اجناسی نظیر، وسایل صوتی و تصویری و تلفن و پوشاک و غذا و خوراکی و شیرینی جات است. اگر در هنگام خرید به کافی نت نیاز داشتید می توانید از کافی نت های پانیذ نیز استفاده کنید.هر روز در ساعت ۱۰ شب، برنامه ای شد در این بازار دایر است و قرعه کشی برای خریداران صورت خواهد گرفت.نکاتی که باید برای خرید از بازارهای کیش بدانید .قبل از خرید حتما لیست اجناس خود را انتخاب و در شهر خود، مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به راحتی قیمت های ارزان تر را انتخاب کنید.به دلیل اینکه برخی از مراکز خرید در راستای هم هستند می توانید از نقشه استفاده کنید و خرید هایتان را به طور متنوع در بازارهای متفاوت به انجام رسانید برای اینکه شانس برنده شدن قرعه کشی داشته باشید می توانید در تمام مراکز خرید خرید خود را انجام دهید.اگر می خواهید لوازم خانگی بخرید باید کاملا بررسی کنید تا جنس سالم و خوب به همراه خود به شهرتان برگردانید اما بدانید در بازارهای کیش قیمت لوازم برقی تا ۳۰ درصد ارزانتر از فروشگاه های تهران است.اگر به دنبال مارک های خاصی برای پوشاک نظیر تامی، ورساچی، دیزل، لیوایز، آرمانی، لاگوست، نایکی، آدیداس، کانورس، تیمبرلند، کلارکس، زارا، پوما و … هاستید مطمئن باشید که این جنس و مارک ها در کیش نمایندگی ندارند.

بازار مرواريد

یه بازار یه طبقه که نماش مثل بناهای دوره‌ هخامنشی و معماری باستانی ایرانه. 8 بازارچه داره که با اسم های اصیل ایرانی نامگذاری شدن. از این مرکز خرید می تونین تمام لوازم مورد نیازتون مثل پوشاک مردانه و زنانه ، بلورجات ،لوازم ورزشی ، اسباب بازی ، عطر و ادکلن ، لوازم خانگی ، ساعت و ... رو تهیه کنین. اگه قصد خرید از این مراکز خرید رو دارین، خوبه که بدونین با یه مرکز خرید نسبتا گرون طرفین.

مرکز خرید دامون

یکی از بازارهای شیک و محبوب کیش،" مرکز خرید دامون" هست که بیشتر فروشگاه هاش رو برندهای مختلف تشکیل دادن و سطح قیمتای بالایی داره. با این که اینجا پاساژ آروم و خلوتیه اما طرفداری زیادی داره و دلیل محبوبیتش به خاطر وجود رستورانهاییه که در طبقه بالایی اون و نزدیکی با ساحل دامون قرار دارن.

مرکز تجاری سارینا

مثل مرکز خرید پردیس، این مرکز خرید هم از دو پاساژ مجزا به اسم سارینا 1 و سارینا 2 تشکیل شده که هم خیلی شیک و بزرگ هستن و هم برای گشت و گذار خیلی مناسبن. البته سطح قیمت بالایی دارن.

مجتمع تجاری مسکونی  بازار مرجان تور کیش

مجتمع مسکونی و تجاری مرجان کیش با زیربنایی بالغ بر 25000 مترمربع و درزمینی به مساحت 200000 مترمربع در یک طبقه احداث و در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید. این بازار پشت سواحل مرجان در یکی از زیباترین سواحل شرقی جزیره کیش و در نزدیکی هتل‌های شباویز، سیمرغ و کوثر احداث شده و یکی از شیک ترین مراکز خرید کیش بشمار میرود

بازار زیتون کیش

بازار زیتون یکی دیگر از مراکز خرید در کیش می باشد. بازار زیتون در سال 1376 در زمینی حدود 5 هزار متر مربع در دو طبقه در شرق جزیره کیش احداث شده است. این بازار دارای 103 غرفه است که که در زمینه های پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و لوازم خانگی و عطر و ادکلن و... است. این بازار در نزدیکی هتل پارسیان و بازارهای مرکز تجاری کیش و پانیذ قرار دارد. در مرکز خرید زیتون شما بدون شک میتوانید هرچه را که بخواهید با قیمتهای مناسب خریداری تهیه کنید.

بازار مریم کیش

مرکز خرید مریم کیش یکی از مراکز قدیمی خرید در جزیره کیش است که در سال 1369 بصورت بازارچه روباز در مساحتی حدودا 6 هزار متر مربع بنا شده است. این بازار 52 غرفه دارد که با نمایی سنتی در خیابان فارابی واقع شده است و تقریبا جز بازارچه های کوچک کیش به حساب می آید. تقریبا تمام غرفه های این بازار به غیر از تعداد معدودی به فروش پوشاک، چمدان مسافرتی، کیف وکفش اختصاص یافته است.

بازار دیپلمات کیش

بازار تجاری و اداری دیپلمات در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع و در پنج طبقه  که دو طبقه تجاری و دو طبقه اداری و در طبقه آخر دو واحد رستوران بزرگ می‌باشد که درشرق جزیره کیش قرار دارد. این بازار دارای ۱۱۹ غرفه است. از محاسن مهم این بازار، نزدیک بودن به هتل ها و مراکز تجاری جزیره، چشم انداز رو به دریا و همچنین فضای سبز و دل انگیز بیرونی آن را میتوان برشمرد.

پیشنهاد کلی:

در مورد مراکز خرید جزیره کیش، باید بدونین تقریبا برای هر کسی جا افتاده که چه مراکزی چه اجناسی و حدود چه قیمت هایی دارن. به طور کلی اگه دنبال لباس های خوب و مارک دار و با جنس خوب و گران قیمت هستین به بازار بین المللی پردیس2 و مرکز تجاری دامون مراجعه کنین. خرید های کلی و با قیمت های نسبتا ارزان تر رو در بازارهای بین المللی مروارید، بازار بین المللی مریم و بازار بین المللی پانیذ می تونین تهیه کنین . اگه هم دنبال خرید های خیلی ارزون تر هستید به بازار صفین عرب ها و مجتمع تجاری پارس خلیج سر بزنید. دو مرکز اجناس چینی هم در نزدیکی بازار مروارید هست که اجناس فوق العاده ارزونی دارن.
کد N1691797

وبگردی