آفتاب

بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل کدام هستند؟

بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل کدام هستند؟

تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان شاید در رویای بسیاری از ما باشد. برای تحصیل در هر کشوری داشتن اطلاعات دقیق و صحیح میتواند ما را راحت‌تر به هدف مورد نظرمان برساند.

دانشگاه های انگلستان از گذشته تا کنون به ارائه‌ی خدمات آموزشی با کیفیت عالی شهرت دارد. در حال حاضر نزدیک به دو میلیون دانشجو در رشته‌های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۵۰ هزار رشته‌‌ی تحصیلی در میان ۱۳۰ دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی ارائه می‌شود. دانشگاه‌های انگلستان از نظر کیفیت آموزشی تحت نظارت قرار دارند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای تدریس را رعایت می‌کنند. در ادامه‌ی مطلب به معرفی بهترین دانشگاه‌های انگلستان خواهیم پرداخت.
 
دانشگاه‌کمبریج (University of Cambridge)
دانشگاه کمبریج دومین دانشگاه قدیمی انگلستان و پنجمین دانشگاه برتر جهان است. تمام بخش‌های دانشگاه کمبریج کاملا مستقل از هم هستند. این دانشگاه برای دومین بار عنوان بهترین دانشگاه جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌‌های اقتصاد و حقوق از شهرت بالایی برخوردار است، همچنین قبل از شروع سال تحصیلی جلساتی را برای آشنایی بیشتر دانشجویان با سیستم آموزشی و همکلاسی‌‌هایشان برگزار می‌کند. هم‌اکنون بیش از ۱۳ هزار دانشجو از ۶۵ کشور جهان در این دانشگاه ثبت نام کرده‌‌ و مشغول به تحصیل هستند.
 
دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
دانشگاه‌آکسفورد در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۲ مؤسسه‌ی تایمز از میان ۱۷ هزار و ۵۵۴ دانشگاه، جزو ۶ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت. در رتبه بندی QS نیز این دانشگاه در میان ده دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه آکسفورد دارای یک سیستم کتابخانه‌‌ای بسیار بزرگ است که حق در اختیار گرفتن یک نسخه از تمام کتاب‌‌های منتشر شده در انگلستان به این دانشگاه اختصاص دارد. آکسفورد در واقع یک پردیس دانشگاهی است که از خوابگاه‌‌ها، دپارتمان‌‌ها و مجتمع‌‌های دیگر تشکیل شده است. قدیمی‌‌ترین موزه‌‌ی انگلستان در این پردیس وجود دارد و شما می‌توانید از آثار پیکاسو، میکل‌آنژ و داوینچی لذت ببرید. بهتر است بدانیم که دانشگاه آکسفورد در عین حال که یک دانشگاه دولتی محسوب می‌شود و از دولت انگلستان پول دریافت می‌کند، می‌تواند با نپذیرفتن بودجه از دولت، به یک دانشگاه خصوصی تبدیل شود.
 
کالج سلطنتی انگلستان (Imperial College London)
کالج سلطنتی انگلستان از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است. تعداد زیادی از بزرگترین موزه‌های شهر و یادبود سلطنتی آلبرت هال و هاید پارک در نزدیکی این دانشگاه قرار دارد. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌‌های انگلستان در زمینه‌ی مهندسی، علوم پزشکی و علوم‌‌پایه است، همچنین دارای ۱۵ هزار دانشجو و ۸ هزار کارمند است. شهریه‌‌ی این دانشگاه بسته به اینکه شما از داخل انگلستان یا اتحادیه اروپا یا خارج از این دو اقدام می‌کنید، متفاوت است. برای تحصیل در این دانشگاه باید دارای معدل A و نمره‌ی درس‌هایتان هم در رشته‌ی مورد نظر A باشد.
 
دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)
آدام اسمیت، جیمزوات، چالزداروین و شرلوک هلمز از افرادی هستند که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. این دانشگاه در رشته‌های علوم پزشکی و مهندسی دارای اعتبار جهانی است. این دانشگاه سالانه ۴۷ هزار نفر را پذیرش می‌کند و به دلیل پذیرش بالای دانشجو، سومین دانشگاه محبوب در انگلستان است. بر اساس رده‌بندی دانشگاهی نشریه‌ی QS این دانشگاه رتبه‌ی ۶ در اروپا و رتبه‌ی ۲۰ در جهان را به دست آورده است.
 
دانشگاه منچستر (University of Manchester)
دانشگاه منچستر در شهر منچستر انگلستان واقع شده است. این دانشگاه در ردیف بهترین دانشگاه‌‌های انگلستان قرار دارد و در زمینه‌ی مهندسی و مدیریت شهرت زیادی دارد. این دانشگاه از نظر نشریه‌ی QS در رتبه‌ی ۳۰ قرار دارد. شما می‌توانید در این دانشگاه از راهنمایی کارشناسان با تجربه و بیمه‌های تحقیقاتی بین‌المللی برخوردار شوید.
 
دانشگاه گلاسگو (University of Glasgow)
دانشگاه گلاسگو در سال ۱۴۵۱ تاسیس شد و چهارمین و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلستان است. شهرت این دانشگاه به خاطر یافتن راه‌های خلاقانه‌ای است که برای حل مشکلات انسان‌ها پیدا می‌کنند. نکته‌ی قابل توجه این است که ساختمان این دانشگاه به سبک گوتیک طراحی شده و به همین دلیل این دانشگاه یکی از میراث‌های فرهنگی انگلستان محسوب می‌شود. هم‌اکنون بیش از ۲ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
 
دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham)
دانشگاه بیرمنگام یکی از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه‌ی سیستم‌های مایکروسافت و سیسکو به شمار می‌آید و از لحاظ کیفیت آموزشی و تحقیقات گسترده درباره‌ی صنعت از اعتبار بالایی برخوردار است. این دانشگاه در دوره‌های آموزشی خود برنامه‌های تحقیقاتی بسیاری را در رشته هایی از قبیل رمزنگاری، امنیت، مباحث قانونی و حقوقی، زبان‌های برنامه‌نویسی و ارتباطات پیشرفته‌ی مهندسی و سیستم‌های هوشمند پوشش می‌دهد.
 
دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham)
دانشگاه ناتینگهام در سال ۲۰۱۱ ، ۴۹  هزار متقاضی داشته، در حالی که این دانشگاه فقط ۵۵۰۰  نفر گنجایش دارد که این امر نشان‌دهنده‌ی محبوبیت بالای این دانشگاه است. این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی در انگلستان است که ورود به آن بسیار سخت است و رقابت برای تحصیل در این دانشگاه بالاست و حدود ۸۰ درصد پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه می بایست دست‌کم سه نمره‌ی A کسب کنند. این دانشگاه علاوه بر شهر ناتینگهام، در چین و مالزی پردیس‌هایی دارد.
اگر تصمیم دارید ادامه تحصیل دهید، هر یک از دانشگاه های ذکر شده می تواند بهترین ها را برای آینده شما رقم بزند.

در نظر داشته باشید مجموعه‌ی خدمات ارزی پیمنت۲۴ در جهت سهولت امور پذیرش و ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور، خدمات متفاوتی از جمله پرداخت اپلیکیشن فی و شهریه‌ی دانشگاه‌های خارجی را به هموطنان عزیز ارائه می‌دهد. در صورت اخذ پذیرش، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی وب‌سایت paymnet24 استفاده کنید. 
کد N1686405

وبگردی