آفتاب

همه آن چه باید درباره آزمون GRE بدانیم

همه آن چه باید درباره آزمون GRE بدانیم

آزمون GRE یکی از مهم ترین آزمون های چند سال اخیر است که متقاضیانی ایرانی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به خصوص آمریکای شمالی، در آن شرکت می کنند.

آزمون GRE یکی از مهم ترین آزمون های چند سال اخیر است که متقاضیانی ایرانی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور به خصوص آمریکای شمالی، در آن شرکت می کنند.
GRE چیست؟  

آزمون GRE مخفف Graduate Record Examination است و در واقع آزمون سنجش توانایی تحصیلی متقاضیان تحصیل در مقاطع عالی تحصیلی بوده و ۳ موضوع: مهارت محاسبات ریاضی، درک مطلب و هم چنین مقاله نویسی را می سنجد.
این آزمون از نظر خیلی از شرکت کنندگان، آزمونی دشوار است. چرا که در بخش درک مطلب، مقاله نویسی تحلیلی و عمومی، موضوعاتی مطرح می شود که بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون، قبلا با آن آشناییت نداشته اند. اگر چه بخش ریاضیات که ۴۰ پرسش دارد، سوالات ریاضی در حد دبیرستان مطرح می شود، اما به خاطر ارائه پرسش به زبان انگلیسی و نیاز به مهارت حل کردن در مدت کم، این بخش نیز حتی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد، با مشکل رو به رو می شود.

اما با همه این اوصاف، متقاضیانی که حداقل ۶ ماه برای این آزمون وقت بگذارند، قادر خواهند بود که نمره معقولی در ان کسب کنند و دانشگاهی نیز انتظار دریافت نمره بالای ۸۰ درصد از متقاضیان ندارد. اما کسب حداقل ۵۰ درصد نمره در هر skill، لازم تصور می شود.


اگر میخواهید در آزمون GRE یا سایر آزمون های بین المللی مهم دیگر شرکت کنید، میتوانید از خدمات های آنلاین ارزی سایت Payment24.irدر ارتباط با پرداخت هزینه ثبت نام آزمون های بین المللی استفاده کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، ثبت نام شما انجام شود.



چه کسانی حتما GRE  بگیرند؟



اکثر قریب به اتفاق دانشگاه های آمریکا، برای مقطع های مختلف تحصیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا، از متقاضیان اپلای، مدرک GRE را درخواست می کنند. البته دانشگاه هایی هم وجود دارد که بر اساس قواعد admission’s requirements های خود، از متقاضیان تحصیل، مدرک جی آر ایی را درخواست نمی کنند که البته این کالج ها و دانشگاه ها تعداد زیادی نیستند. البته در کانادا، دانشگاه هایی بیش تر از ایالات متحده وجود دارد که برای اپلای، نیازی به ارائه GRE نیست.



برای اپلای در مقاطع مختلف تحصیلی در قاره سبز نیز، اصولا مدرک جی آر ایی نیاز نیست و حتی برای بورس نیز، داشتن این مدرک معمولا ذکر نمی شود. اما به هر حال افرادی که این مدرک را در اختیارداشته باشند و نمره بالایی هم در آن کسب کرده باشند، شانس پذیرش تحصیلی با بورس آن ها افزایش خواهد یافت. چرا که پذیرش و بورس در مقطع دکترا، بسیار رقابتی است و short list ها با برررسی دقیق رزومه داوطلبان صورت می گیرد.

درباره آزمون GRE
آزمون GRE دارای ۳ بخش است:

۱-بخش کلامی VERBAL

توانایی شما در درک مطلب موضوعات مختلف سیاسی و فرهنگی و هنری و اجتماعی و علمی را می سنجد. این بخش، دایره واژگان خوبی نیاز دارد تا شما بتوانید پرسش ها را به خوبی متوجه شده، و پاسخ مربوط به آن را از بین گزینه ها انتخاب کنید. بعضی وقت ها پرسش ها، ۲ پاسخ دارند که بر اساس ساختار پرسش، می بایست جواب صحیح را انتخاب کنید.

۲- بخش کمی Quantities
بخش کمی توانایی علت یابی به یک شیوه کمی، توانایی حل مشکلات کمی و فهم شخص از ریاضیات ،جبر ، هندسه و تجزیه و تحلیل داده ها را مورد آزمون قرار می دهد.  پرسش هایی که در این بخش مطرح می شود، اصولا در سطح ریاضیات دوره دبیرستان است. مثلا از شما درباره مساحت متوازی الاضلاع، آمار و احتمالات، قانون فیثاغورث و موضوعاتی در این سطح سوال می شود.

۳- بخش نگارش تحلیلی Analytical writing
این آزمون به صورت اینترنت است و به همین منظور، باید تلاش کنید که مهارت های کار با رایانه به خصوص در موضوع نوشتن سریع و صحیح با صفحه کلید را تمرین کنید. بخش نگارش تحلیلی توانایی بیان کردن ایده های پیچیده بصورت واضح و روشن ، توانایی درک و بررسی ادعاها و شواهد ، توانایی پشتیبانی کردن از ایده ها و افکار توسط مثالها و دلایل کاربردی و ضروری و توانایی نوشتن یک مقاله دقیق و فصیح و توانایی درک و استفاده از زبان انگلیسی و نوشتاری بصورت استاندارد را مورد آزمون قرار میدهد.

برای قبولی در آزمون GRE چه کار کنیم؟
برای قبولی در آزمون جی آر ایی مانند هر آزمون دیگری، باید هدفمند و آگاهانه تلاش کنید و برنامه مشخصی داشته باشید.استفاده از تجارب افرادی که در آزمون شرکت کرده اند و هم چنین استفاده از مشاوران تخصصی آزمون جی آر ای در شهر های مختلف کشورمان، می تواند بخشی از راه حل باشد.

نکته مهم دیگری که باید اضافه کنیم آن است که آزمون جی آر ایی، نمره قبولی یا ردی ندارد. هر کس به اندازه دانش خود می تواند نمره ای در آزمون کسب کند. دانشگاه های مختلف دنیا نیز بر اساس معیار های خود در پذیرش دانشجوی ارشد و دکترا، نمراتی تعیین می کنند که با هم، متفاوت است. مثلا دانشگاهی OVERALL ۱۶۰ به بالا را از داوطلبان درخواست می کند در حالی که برخی از دانشگاه ها، کسب نمره حداقل VERBAL 155 را به عنوان شرط پذیرش مدارک دانشجو عنوان کرده اند. یا بعضی برای اعطای بورس تحصیلی (RESEARCH ASSISTANT) از دانشجویان می خواهند که نمره ANALYTICAL WRITING حداقل ۴ ارائه کنند.

هم چنین توانایی نوشتن مقالات انتقادی و تحلیلی، نیازمند آموزش است. تلاش کنید این مهارت را در دراز مدت و با آرامی یاد بگیرید تا در روز آزمون با توانایی مطلوبی از پس سوالات ارائه شده بر آیید. همانند آزمون تافل، باید قابلیت کار خوب با رایانه را داشته باشید. اینجا همه چیز کامپیوتری است و البته ماشین حساب نیز الکترونیکی در اختیار شما برای بخش ریاضیات می باشد.
در صورتی که خواهان شرکت در آزمون هستید، به جهت شمار بالای شرکت کنندگان در ایران، از خدمات پردخت الکترونیکی و ثبت نام سایت  Payment24.ir استفاده کنید تا در برنامه ریزی های خود، دچاره وقفه نشوید.

پاسخ گویی آنلاین مشاوران Payment24 به صورت ۲۴ ساعته آماده مشاوره به کاربران عزیز است.
کد N1395015

وبگردی