آفتاب

بازار هوشمند به کجا می رود؟

بازار هوشمند به کجا می رود؟

بازارهوشمند، اولین هایپر مارکت غیر حضوری کشور که این روزها نام این فروشگاه به گوش خیلی ها آشناست و کمتر کسی را می توان یافت که نام این مرکز فروشگاهی را نشنیده باشد.

این مرکز فروشگاهی که ایده ی اولیه ی آن در سال 1386 توسط رضا نورزاده یکی از نوابغ کار آفرینی و کسب و کار های مدرن در کشور مطرح شد، در سال 1391 استارت خورد و مالکیت آن در اختیار گروه توسعه ی فناوری آی بی پی قرار دارد؛ ‌اکنون پس از گذشت 6 سال کار تحقیقاتی و حدود دو سال فعالیت رسمی  به یکی از بزرگترین و معتبر ترین فروشگاه های زنجیره ای در ایران تبدیل شده است ،‌ ‌اکنون سوالی که پیش می آید این است بازار هوشمند به کجا می رود ؟ آیا این بازار جایگزینی برای خرید سنتی خواهد بود ؟

با سرعتی که این مجموعه در عرصه ی خدمت رسانی و گسترش خدمات خود گرفته است سوالات و نگرانی هایی را در ذهن رقبا بوجود آورده که آینده ی این فروشگاه به کجا می رود و تا چه اندازه می تواند سبد کالایی و خدماتی خود را گسترش بدهد و آیا قصد دارد تا به یک شهر کاملا هوشمند تبدیل شود ؟

شرکت های بنام زیادی در سطح کشور وجود دارند که با عرضه ی اقلام کالایی و خدماتی در رسته های مختلف سعی در ارائه خدمات بصورت غیر حضوری داشته و دارند و با رقابت تنگاتنگی که بین این فروشگاه ها وجود داشته با روی کار آمدن بازار هوشمند که مدعی بازاری بدون محدودیت در رسته های متنوع کالایی و خدماتی با قابلیت تحویل در کمتر از سی دقیقه است  بازار فروش غیرحضوری کشور دچار شوک شده و حال همه در این فکر اند که این مرکز تا چه اندازه می تواند قابلیت ارائه خدماتش را گسترش دهد و تا کجا پیش خواهد رفت ؛ آیا ممکن است بازار هوشمند به اولین شهر هوشمند ایرانی در دنیا تبدیل شود و با فروشگاه های بنامی مانند آمازون ، ایبی ، مای سوپرمارکت ، هایپرآنلاین  و ... در عرصه ی بین الملل به رقابت بپردازد ؟

هر چند تا به امروز نتایج پیشرفت سریع این مجموعه با بیش از 40000 مشترک و بیش از سی شعبه ی فعال در سطح کشور نشان میدهد این بازار ایرانی پیشرفت شگفت انگیز و قابل قبولی در بین مارکت های مجازی کشور داشته،برای رسیدن به پاسخ این سوالات باید به مرور و با بررسی عملکرد این مجموعه ببینیم که آیا می توانند به ادعاها و حرف هایشان جامع عمل بپوشانند و یا نه .
کد N972115

وبگردی