آفتاب

ترکیه، سرزمین التقای شرق و غرب

ترکیه، سرزمین التقای شرق و غرب

ترکیه برای ما ایرانیان نام کشوری آشناست؛ اما صبر کنید!

از کنار این کشور به سادگی عبور نکنید. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که شهرهای مهم ترکیه تنها استامبول و آنتالیا نیستند. ترکیه به دلیل قرار گرفتن در مسیر بین جهان شرق و غرب و برخورداری از مزایای طبیعی و استراتژیک همواره در تاریخ سرزمین مهمی بوده است و بارها بخش هایی از آن توسط ایرانیان و رومیان باستان تحت کنترل گرفته شده است تا اینکه امپراطوری قدرتمند عثمانی این سرزمین را تحت لوای خود به کشوری یکپارچه تبدیل کرد.


حکمرانی سلسله های شرقی و غربی بسیار بر ترکیه فرهنگ مردم این سرزمین را دستخوش تغییرات بسیار کرد و آثار تاریخی، فرهنگی و هنری بسیاری در این کشور بر جای گذاشت. از این جمله می توان به دو شهر باستانی افسوس و هیراپولیس که باقیمانده ی امپراطوری رومیان هستند، اشاره کرد. قدم زدن بر سنگفرشی که روزگاری رومیان باستان قدم های خسته و یا پرغرورشان را بر آن می نهادند و ارابه های پر سر و صداشان را بر آن می راندند و نظر افکندن بر تماشاخانه ها، کتابخانه ها و ستون های باشکوه این شهرها آدمی را در جاده ی زمان سیر می دهد و به سده ها قبل می برد. قونیه، شهر عرفان و مزار مولانا، همواره محل گردهمایی عارفان از کشورهای اسلامی بوده است. در مقابل این شهر کهن و سنتی، آنکارا، پایتخت سیاسی ترکیه قرار دارد که شهری مدرن با آسمان خراش ها و مال های بزرگ است.


ترکیه جاذبه های طبیعی کم نظیری دارد. موجهای نیلگون سواحل زیبای آنتالیا، ازمیر، فتیه و مارماریس همه کس را سوار بر کشتی خیال می کند و همراه با نسیم دلپذیر مدیترانه به دوردست ها می برد. استخرهای طبقاتی پاموکاله که جز پربازدیدترین مقاصد گردشگری دنیاست موهبتی کم نظیر از جانب مادرمان زمین است که بی چشمداشت درمانگر دردهای بشر است.  همچنین در سفر به ترکیه، نمی توان از کاپادوکیه ی افسانه ای گذشت. این سرزمین باستانی با شهرهای زیرزمینی ش نمونه ی بی نظیر هارمونی انسان و طبیعت است. دودکش های پریان، مساجد قدیمی و صومعه ها و کلیساهای باستانی شما را به شهر قصه ها فرا می خوانند؛ اما اینبار نه در بغداد یا کانتربری، که در کاپادوکیه.


شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری الیت سیر ایرانیان با شناسایی کارشناسانه ی مقاصد گردشگری کشور ترکیه اقدام به برگزاری تور متفاوت "دور ترکیه" نموده است. الیت سیر تنها مجری این تور در تعطیلات عید سعید فطر است. مدت این تور یازده شب و دوازده روز است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت الیت سیر به نشانی www.elitseir.com مراجعه نمایید.



کد N882298

وبگردی