آفتاب

راهنمای سفر به ایتالیا

راهنمای سفر به ایتالیا

ایتالیا یکی از مهمترین کشور های توریستی دنیا می‌باشد که بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۱ با ۴۶ میلیون گردشگر ورودی، پنجمین کشور گردشگر پذیر دنیا بوده است.

ایتالیا یکی از مهمترین کشور های توریستی دنیا می‌باشد که بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در سال ۲۰۱۱ با ۴۶ میلیون گردشگر ورودی، پنجمین کشور گردشگر پذیر دنیا بوده است. ایتالیا کشور بزرگی در جنوب اروپاست که به همراه یونان عمده فرهنگ باستانی اروپا را در خود جای داده است. ایتالیا بیشترین سایت های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو را دارد. هنر های غنی و بناهای تاریخی را می توان در همه جای این کشور یافت. ایتالیا در زمینه آشپزی، مد، خودرو ها و موتورسیکلت های اسپورت و لوکس و فرهنگ های محلی متنوعش و لهجه های آنان، سواحل زیبا، دریاچه های آلپی و کوه هایش معروف است. تعجبی ندارد که ایتالیا به کشور زیبا معروف است.


دو ایالت کوچک سان مارینو و شهر واتیکان در دل ایتالیا قرار دارند که با وجودیکه جزء اتحادیه اروپا نیست، هردو جزء منطقه شنگن و اتحادیه پولی اروپا هستند.


ایتالیا شبه جزیره بزرگی در دریای  مدیترانه است که با فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلووانی مرز مشترک دارد.


ایتالیا توسط دریای های لیگوریان، ساردینیان و تیرهنیان در غرب، دریای سیسیلیان و لونیان در جنوب و دریای آدریاتیک در شرق احاطه شده است.


پایتخت ایتالیا رم، مساحت آن، ۳۰۱۳۳۸ کیلومتر مربع


جمعیت آن تا سال ۲۰۱۱، برابر با ۵۹, ۵۷۰, ۵۸۱ نفر


نوع حکومت آن جمهوری پارلمانی


زبان رسمی آن ایتالیایی می‌باشد.


اکثر مردم ایتالیا مسیحی کاتولیک هستند.


آب و هوای ایتالیا مدیترانه ای است اما بسیار متنوع می‌باشد.


اغلب جاهای ایتالیا تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب دارد.


ایتالیا عضوی از پیمان شنگن است.


نشانی سفارتخانه ایتالیا در تهران: خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، شماره ۸۱، می‌باشد.


شماره تلفن سفارتخانه ترکیه: ۶۶۷۲۶۹۵۵- شماره فکس: ۶۶۷۲۶۹۶۱


گردشگرانی که قصد سفر چند روزه تا سه ماهه به ایتالیا را دارند می توانند در بخش روادید کنسولگری سفارت ایتالیا در تهران فرم تقاضای ویزا را پر کنند. بررسی مدارک معمولاً سه هفته تا یک ماه طول می کشد.


روش های مختلف مسافرت به ایتالیا


خط هوایی ملی ایتالیا، آلیتالیا می‌باشد. با وجودی که پروازهای مستقیم بین‌المللی به اغلب شهرهای مهم ایتالیا وجود دارد، بزرگ‌ترین فرودگاه در رم دو فرودگاه فیومیچینو (FCO) و چامپینو (CCIA) و میلان دو فرودگاه مالپنسا (MXP) و لیناته (LIN) قرار دارند. برای اطلاعات بیشتر با آژانس هواپیمایی قصران گشت تماس بگیرید.


بهترین وسیله سفر در داخل ایتالیا قطار می‌باشد که غالباً کیفیت خوبی دارد.


جاذبه‌های گردشگری در ایتالیا


گردشگرانی که به کشور ایتالیا سفر می‌کنند غالباً از شهرهای رم، میلان، فلورانس، ناپل، پیزا، ونیز و جنوا بازدید می‌کنند.


پله‌های اسپانیایی، کلیسای سانتاماریا ماجیوری، موزه ملی رم، واتیکان، میدان گلادیاتورها، پانتئون، کلیسای سنت پیتز، فواره توری، میلان بابرینی، قلعه سنت آنجلو، بنای کلوسیوم، میدان و کلیسای سان مارکو، موزه فلورانس، پل پونته وکیوی شهر فلورانس، صخره‌های ساحلی جزیره کاپری و برج پیزا از جمله مهم‌ترین دیدنی‌های کشور ایتالیا هستند.


فعالیت‌هایی که می‌توان در این کشور انجام داد شامل تورهای دوچرخه‌سواری، قایقرانی (برای دیدن جزایر ایتالیا) و شرکت در کلاس‌های آشپزی ایتالیایی نام برد.


خرید کردن در ایتالیا


واحد پول رایج ایتالیا یورو است. به‌طور کلی شهرهای جنوبی ارزان‌تر از شهرهای شمالی هستند. برای خوردن غذا می‌توان از ۳ یورو (برای یک ساندویچ کوچک) تا ۱۰ یورو در یک رستوران (برای یک همبرگر با سیب‌زمینی) یا ۲۰ یورو برای یک غذای کامل در نظر گرفت.


خوراکی و غذا بهترین سوغات ایتالیاست. همچنین مد ایتالیا در تمام جهان شناخته‌شده است که مرکز آن میلان می‌باشد. همچنین در ونیز می‌توان صنایع شیشه‌ای بسیار ظریفی را که محل تولید آن جزیره مورانو در نزدیکی ونیز است، خریداری کرد. گردشگرانی که به ایتالیا سفر می‌کنند می‌توانند غذاهای مخصوص زیر را امتحان کنند:


• ریزوتو: برنج پخته شده در ماهیتابه


• آرانچینی: توپ‌های برنج با سس گوجه، تخم‌مرغ و پنیر سرخ شده


• پولنتا: ذرت زرد که با آب مرغ یا گوشت پخته شده


• جلاتو: بستنی ایتالیایی


• تیرامیسو: کیک ایتالیایی که با قهوه درست می‌شود


به طور کلی آب شیر در این کشور آشامیدنی است، اما افراد معمولاً آب بطری را ترجیح می‌دهند. در سفر به ایتالیا می توانید از نوشیدن قهوه‌های مختلف در بار یا کافی شاپ ها لذت ببرید. قهوه‌ها در دو نوع بدون شیر و با شیر ارائه می‌شوند.


اقامتگاه‌های گردشگران در ایتالیا


در بیشتر شهرهای اصلی و توریستی ایتالیا می‌توانید انواع اقامتگاه از مهمانسرا تا هتل‌های ۵ ستاره را پیدا کنید. همچنین چادر زدن در کمپ‌ها نیز بسیار رایج است اما بهتر است در فصل تابستان آن‌ها را از قبل رزرو کنید. اقامت در مزارع نیز اخیراً در توسکانی، اومبریا، پیدمونت، آبروزو و آپولیا بسیار متداول شده است. آن‌ها ترکیب مناسبی از غذاهای سالم، چشم انداز های زیبا و قیمت‌های ارزان را ارائه می‌دهند. زیاد به درجه‌بندی هتل‌ها در ایتالیا توجه نکنید. معیار این درجه بندی بیشتر بر اساس قیمت است و با استانداردهای کیفی آن رابطه مستقیمی ندارد. مثلاً تنها تفاوتی که یک هتل ۳ ستاره با هتل ۴ ستاره در ایتالیا دارد، این است که هتل ۴ ستاره همه وعده‌های غذایی را می‌دهد اما هتل ۳ ستاره فقط صبحانه می‌دهد.


نکات ایمنی مهم به هنگام مسافرت در ایتالیا


گردشگرانی که قصد سفر به ایتالیا را دارند بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت فرمایند:


• ایتالیا مانند اغلب کشورهای پیشرفته، کشوری امن برای گردشگران است. نرخ جرم در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. اگر مراقب باشید، احتمال مواجهه با خطر برای شما بسیار کم خواهد بود. در مراکز پرجمعیت و توریستی مراقب جیب‌برها باشید.


• هنگام پیاده روی در شب مراقب باشید، بهتر است بانوان به هنگام شب، تنها به بیرون نروند.


• در مواقع ضروری با ۱۱۳ (پلیس ایالتی)، ۱۱۲ (ژاندارمری)، ۱۱۷ (نیروی پلیس مالی)، ۱۱۵ (آتش‌نشانی)، ۱۱۸ (اورژانس)، ۱۵۱۵ (بخش جنگل بانی ایالتی)، ۱۵۳۰ (گارد ساحلی) و ۱۵۲۸ (گزارش ترافیک) تماس بگیرید.


• بعد از خروج از رستوران یا یک مرکز تجاری ممکن است نیروی پلیس مالی صورتحساب خرید را از شما بخواهد. این کار یک رویه متداول قانونی است.


• در شهرهای رم، میلان و ناپل کلاه برداران گردشگران به وفور یافت می‌شوند.


• هنگام مواجه با پلیس های مالی از آن‌ها بخواهید که ID خود را نشان دهند.


• هنگامی که سوار یک تاکسی می‌شوید شماره گواهی نامه او که بر روی در نوشته شده را به خاطر بسپارید.


• نژاد پرستی در ایتالیا متداول می‌باشد. ممکن است در بعضی از مکان‌ها با آن مواجه شوید.


• بیمارستان های ایتالیا عمومی هستند و خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهند.


• آب در ایتالیای شمالی از تصفیه و شیرین سازی آب دریا به دست می‌آید و ممکن است مزه عجیبی داشته باشد. اگر شک داشتید، از آب بطری استفاده کنید. در دیگر مکان‌ها آب شیر، قابل شرب می‌باشد.


• مردم ایتالیا بسیار مهمان‌پذیر و صمیمی می‌باشند. ایتالیایی‌ها هنگام ملاقات فامیل و دوستان نزدیک، به‌آرامی گونه یکدیگر را دو بار می‌بوسند. هنگام ورود به یک جمع یا خارج شدن از آن با همه افراد دست دهید. در ملاقات‌های تجاری فقط دست دهید.


• مردم شمال ایتالیا بیشتر شبیه اروپای مرکزی و سردتر و مردم جنوب ایتالیا بیشتر شبیه اهالی مدیترانه و صمیمی‌تر می‌باشند.



کد N877744

وبگردی