آفتاب

لینک های مفید آفتاب

لینک های وزارت نیرو و سازمانهای وابسته

نمایش ۱ تا 25 از ۱۰ مقاله

جامعه‌ اطلاعاتی جهانی بسرعت در حال شكل‌گیری است. شتاب بهم آمیختن ارتباطات، انتشار چند رسانه‌ای و اطلاعات به همراه توسعه سریع فناوری چه از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری پدیده جدیدی بنام فناوری اطلاعات و ارتباطات را بوجود آورده است. این فضا فرصت جدید و مناسبی در جهان بوجود آورده است. این فضای جدید از طرفی شرایط حضور در بازار جهانی و بهره‌مند شدن از مزایای آنرا در پی خواهد داشت و از طرفی رقاب...



به‎منظور تحقق بخشی از وظایف پژوهشی وزارت نیرو و نیز ارتقاء کیفی امور آن وزارتخانه پژوهشگاه نیرو وابسته‎به وزارت نیرو تاسیس گردید. در ابتدا مجوز تاسیس 3 پژوهشکده برق، تولید نیرو و انتقال و توزیع نیرو صادر شد و پژوهشگاه رسماً کار خود را از سال 1376 آغاز نمود. این سایت به معرفی سازمان و بیان اهداف و وظایف ان می پردازد و پژوهشگاههای فعال در زمینه را معرفی می کند.



نقش اساسی بخش انرژی در توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور و ارتباط سیستماتیک آن با سایر بخشها بدیهی و انکار ناپذیر است. اولین بار در سال 1342 ضرورت وجود یک نظام متمرکز برنامه ریزی و تصمیم گیری در بخش انرژی مطرح گردید و جهت تحقق آن شورای نیرو به تصویب رسید و طی آن بر تمرکز فعالیتهای مربوط به سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان انرژی در وزارت نیرو تصریح شد.



دفتر روابط عمومی و امور بین الملل وزارت نیرو به منظور ساماندهی، انسجام، گسترش و تسهیل جهت دستیابی به اهداف بلند مدت اطلاع رسانی در این وزارتخانه نسبت به تهیه، تدوین و ابلاغ «آیین نامه اطلاع رسانی وزارت نیرو و شركت های تابعه و وابسته» در سال 1381 اقدام نمود.





هدف بنیادی دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی تحقق بخشی به اهداف بنیادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر اساس وظایف وزارت نیرو است: برقراری ارتباط برنامه‌ریزی‌های بخشی وزارت نیرو با برنامه‌های كلان توسعه كشور برای تحقق اهداف اقتصاد كلان (برنامه‌ریزی‌های میان‌مدت و بلندمدت) برنامه ریزی تأمین خدمات زیربنایی (آب و فاضلاب و برق) و ایجاد ارتباط و هماهنگی با بخشهای تولیدی كشور



دفتر مجامع عمومی بعنوان یكی از دفاتر زیر مجموعه معاونت امور برنامه ریزی و نظارت مشغول به انجام وظیفه بوده و بعد از ابلاغ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با توجه مباحث خصوصی سازی و برون سپاری فعالیتها در تاریخ 30/06/1383 در قالب 4 گروه مجددا" سازماندهی گردیده است.



از جمله وظایف دفتر نظارت و ارزیابی می توان به موارد زیر اشاره کرد: - طراحی نظام جامع نظارتی بر عملکرد شرکتهای دولتی و غیر دولتی - اجرای آن بخش از نظام جامع نظارتی که راساً بعهده دارد - پیگیری و اخذ گزارشات نظارتی از بخشهای مسئول در نظام جامع نظارت



این لینک شامل دستورالعملها،آئین نامه های اجرایی،معیارهای ارزیابی و شاخصهای ارزیابی اختصاصی وزارت نیرو در سه بخش آب،برق و اب و فاضلاب می باشد.



در این سایت با بخشنامه ها و دستورالعملها و ساختار تشکیلاتی این سازمان آشنا می شوید و می توانید از عملکرد این سازمان مطلع شوید.



نمایش ۱ تا ۲۰ از ۱۰ مقاله